جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شریعتمداری تصریح کرد:

پشت مطالبات کارگران ایستاده‌‌ایم

باید بپذیریم حق طبیعی یک کارگر است در زمینه مسائل مربوط به حوزه کاری‌اش اعتراض لازم را از طریق قانونی بیان کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در پیگیری خواسته‌های کارگران پشت آنان ایستاده‌ایم و اگر موردی وجود داشته که نیاز به حضور ما باشد حتما مداخله خواهیم کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد شریعتمداری درباره اینکه این روزها شاهد آزادی کارگران بازداشتی هستیم و اخیراً هم اسماعیل بخشی آزاد شد آیا با آنها دیداری خواهید داشت یا خیر گفت: بسیار طبیعی است مرجعی که این افراد باید مراجعه کنند تا بتوانند

وی با اشاره به آزادی کارگران بازداشت شده در جریان اعتراض‌های اخیر، عنوان کرد: آزادسازی کارگران نشان می‌دهد همکاری‌های خوبی بین دولت و دستگاه قضایی صورت گرفته و روند بسیار مطلوبی را طی کرده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: باید بپذیریم حق طبیعی یک کارگر است در زمینه مسائل مربوط به حوزه کاری‌اش اعتراض لازم را از طریق قانونی بیان کند.  باید به نمایندگان کارگران در شوراها و کانون‌های اسلامی امنیت شغلی بدهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در شوراها و کانون‌ها نمایندگان کارگران باید به خاطر دفاع از حقوق کارگران نظیر مذاکره درباره تامین امنیت شغلی، از بین بردن قراردادهای سفید، عدم به‌کارگیری اشخاص در کارهای دائم با قراردادهای موقت که حقوق اساسی کارگران است پای کار بایستند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که در پیگیری این موارد وزارت کار کجا قرار دارد، گفت: وزارت کار پشت کارگران در تمامی این موارد ایستاده است.

درج دیدگاه