شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

در گفت‌وگو با تعاون آنلاین:

پویایی بخش خصوصی زیر چتر حمایتی دولت

امیدوار تجریشی
امیدوار تجریشی

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران همراهی دولت یازدهم با بخش خصوصی را از مهمترین سیاست‌های اجرایی این قوه دانست.

امیدوار تجریشی در گفتگو با تعاون‌آنلاین گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم امضای برجام بود که جدا از تأثیرات مستقیمی که بر اقتصاد داشت فضای روانی حاکم بر بازار تجاری را به شکل مثبتی تغییر داد.

رضا امیدوار تجریشی در این خصوص تصریح کرد: پس از برجام به دلیل ثبات و امنیتی که ایجاد شد هیأت‌های تجاری بسیاری به ایران سفر کردند و از همین طریق ارتباط خوبی میان شرکت‌های بین‌المللی و بنگاه‌های اقتصادی داخلی شکل گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: اگر چه هنوز قرارداد مشخصی منعقد نشده است اما به دلیل فضای باز اقتصادی که فراهم آمده، می‌توان امید داشت که سرمایه و تکنولوژی روز به کشور وارد شود.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: خوشبختانه در چند حوزه توافقاتی انجام شده که واردات ماشین‌آلات در بخش صنایع معدنی از جمله آن‌ها است، همچنین مذاکراتی انجام شده مبنی بر اینکه شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای وارد شوند.

امیدوار تجریشی افزود: قراردادی نیز میان شرکت پژو و شرکت‌های داخلی منعقد شده که نتیجه آن راه‌اندازی خط‌تولید خودروی دنا پلاس و پژو ۲۰۰۸ است که بخش مثبت این قرارداد صادرات ۳۰ درصدی این خودروی ساخت ایران به دیگر کشورها است.

وی در پایان گفت: اتفاق خوب دولت یازدهم، حمایت از بخش خصوصی بود که به شکل قابل توجهی به اقتصاد کشور تحرک بخشید. با این وجود انتظار می‌رود که دولت آینده نیز این سیاست‌ها را تداوم بخشد و با تسهیل قوانین کسب‌وکار فضای بهتری برای تولید و اشتغال ایجاد کند.

درج دیدگاه