شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

در بازدید معاون تعاون از ساختمان اتحادیه هتلها و هتل آپارتمان های استان تهران مطرح شد

پیشنهاد برگزاری نشست مشترک بین تعاونی های تولیدی و تعاونی هتلداران تهران

تعاون آنلاین – معاون تعاون صبح امروز (چهارشنبه) از محل ساختمان اتحادیه هتلداران بازدید کرد.

ایران جزو برترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۱۷ است و بیشترین رشد گردشگری را در سال ۲۰۱۶ داشته است. در حالی که رشد گردشگری در جهان ۴ درصد است، این رقم در ایران به ۱۲ درصد رسید. ضمن اینکه فرهنگ سفر در سالهای اخیر به سمتی رفته است که مردم جامعه به گردشگری اهمیت می دهند و سفرهای داخلی رشد روزافزونی دارد. این آمار مختصر گویای ضرورت توجه و سرمایه گذاری در این حوزه است که بیش از هر حوزه دیگری قابلیت ارزآوری به کشور را دارد. در همین راستا معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در محل ساختمان اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران از امکانات آن بازدید به عمل آورد.

حمید کلانتری در بازدید از امکانات آموزشی اتحادیه گفت: بخش تعاون مانند صندوقچه ای پر از جواهر است که هرازگاهی از داخل آن گوهری بیرون می آید. شما یک تعاونی با عضویت ۱۴۲ هتل از یک تا پنج ستاره هستید و این یک ظرفیت بزرگ است. اولین کاری که باید انجام دهید داشتن یک برنامه هدفمند است به این معنی که بدانید در سال ۱۴۰۰ و یا در سال ۱۴۱۰ باید در چه جایگاهی باشید. نکته مهم دیگر این است که وارد دنیای مجازی شوید و از پتانسیل آن استفاده کنید. همانطور که می دانید امروز برنامه هایی وجود دارد که به صورت آنلاین رزرو تاکسی انجام می دهد.  اتحادیه هم می تواند با راه اندازی یک سایت در هر نقطه ایران و با بهترین قیمت به مشتری خدمات بدهد.

به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، کلانتری پیشنهاد کرد که با توجه به تغییر فرهنگ مردم و استقبال از غذاخوردن در بیرون خانه، تعاونی رستوران داران بین راهی تشکیل شود.

نشست مشترک بین تعاونی هتلداران و تعاونی های تولیدی برگزار شود

حمید کلانتری با اشاره به اهمیت حضور در صحنه بین المللی ادامه داد: اتحادیه هتلداران باید در نمایشگاه های خارجی یکی از غرفه داران اصلی ایران باشد و در نشریات بین المللی تبلیغ کند. با وجود این تعداد از هتل ها در تعاونی می توانید به سمت استاندارد و همسان سازی خدمات پیش روید. یکی از شعارهای وزات تعاون گسترش تعاملات شبکه ای است و به همین دلیل آمادگی داریم تا در نشستی مشترک، تعاونی هتلداران و تعاونی های کشاورزی، دامداری و دیگر تعاونی های تولیدی را به یکدیگر معرفی کنیم.

محمد علی فرخ مهر رییس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با اشاره به قدمت ۶۷ ساله این اتحادیه گفت: علاوه بر اتحادیه، شرکت تعاونی هتلداران استان تهران نیز از اول انقلاب اسلامی فعالیت خود را شروع کرده و علاوه بر نقش تامین نیاز هتلها در بخش آموزش نیز وارد شده است. ما از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم تا هم در زمینه آموزش و هم در زمینه تامین نیاز به ما یاری برسانند. در صنعت هتلداری اصلی ترین مشکل ما کمبود نیروی انسانی است و از وزارت تعاون تقاضا می کنیم که به ما نیروی کار معرفی کنند. بر خلاف مشکل کمبود کار در جامعه ما در صنعت هتلداری با کمبود نیرو مواجه هستیم.

اعلام آمادگی برای آموزش پرسنل تشریفات وزارتخانه ها

به گزارش تعاون آنلاین فرمان غفاریان نایب رییس اتحادیه و رییس کمیسیون آموزش گفت: مشتری اولین و پرسنل دومین سرمایه ما در صنعت هتلداری است. ما تعاون را فقط به چشم یک بنگاه اقتصادی نگاه نکردیم و تلاش کردیم در جهت رفع کمبودهای صنعت هتلداری قدم برداریم. همانطور که گفته شد ما کمبود نیروی انسانی متخصص داریم. در این صنعت به اندازه کافی مدیر تربیت کردیم و در حال حاضر باید به بخش سرویس و خدمات بپردازیم. لازم به ذکر است که ما سه سال پیش با سازمان آتش نشانی تفاهم نامه ای امضا کردیم و تمام پرسنل هتلهای عضو را آموزش دادیم. در بخش آموزش دوره های تخصصی از جمله خانه داری، آداب معاشرت، میزبانی، کافی شاپ و ایمنی و اطفا حریق را برای پرسنل برگزار می کنیم. ما همین جا اعلام آمادگی می کنیم که پرسنل تشریفات وزارتخانه ها و نهادهای دولتی را آموزش دهیم.

در انتها حمید کلانتری از اتحادیه درخواست کرد تا نامه نگاری ها برای آموزش پرسنل تشریفات وزارتخانه ها انجام و به تمام معاونت ها و بخش های زیر مجموعه اطلاع رسانی شود.

 

درج دیدگاه