جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد؛

پیگیری اشتغال از طریق روستا تعاون با اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری

کلانتر

سید حمید کلانتری از پیگیری بحث اشتغال از طریق روستا تعاون با اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری خبر داد و گفت: فاز اول شناسایی این روستاها در حال انجام است و این طرح در یک هزار روستا در حال پیاده شدن است.

سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک استانداران و اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: پیش از ۳۵ سال است در مورد جایگاه بخش خصوصی صحبت می کنیم در حالیکه در سال ۶۳ خیلی ساده بیان شد هر جا بخش خصوصی بتواند کار کند نباید دولت وارد شود چرا اجرایی نشده است نگاه به تعاون در حال تغییر است.

 

وی افزود: با اینکه موسسات تعاونی تخلف کرده اند هر چند که ارتباطی هم با دولت نداشته اند در این راستا ما در حال پیگیری هستیم.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: بحث اشتغال از طریق روستا تعاون را  با اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری و شعار هر روستا یک تعاون پیگیر هستیم. فاز اول این طرح  شناسایی روستاهایی است. در حال حاضر این طرح در یک هزار روستا در حال پیاده شدن است.

 

وی ادامه داد: تعاونی توسعه عمران شهرستان در حال اجراست که کلیه امور شهرستانها جز مباحث امنیتی و سیاسی به بخش تعاونی واگذار شود، می توان از اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده کرد.

معاون امور تعاون در پایان متذکر شد: مشکل اساسی ما روشهای مدیریتی است که تفویض اختیار در آن صورت نگرفته است.

درج دیدگاه