جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پیگیری جدی وزیر تعاون برای تطبیق تلاش و مزد

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: باید موضوع تطبیق میان مزد و تلاش به صورت جدی تا اجرا، دنبال شود و هر کس به میزان تلاشی که انجام داده، دستمزد دریافت کند

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: باید موضوع تطبیق میان مزد و تلاش به صورت جدی تا اجرا، دنبال شود و هر کس به میزان تلاشی که انجام داده، دستمزد دریافت کند
به گزارش تعاون آنلاین، «محمد شریعتمداری» روز دوشنبه در همایش شورای های اسلامی کار خواستار سهیم شدن کارگران در سهام کارخانجات شد و اضافه کرد: کارگری که احساس مالکیت در ارتباط به سهام کارخانجات داشته باشد، احساس مسئولیت بیشتری هم در قبال تولید خواهد داشت.

این مقام مسئول، موضوع واگذاری بخشی از سهام شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی به بازنشستگان را مورد تاکید قرار داد.

شریعتمداری خاطرنشان ساخت: احداث مسکن مهر برای اقشار مختلف جامعه بود، اما هنوز فکری برای حل معضل مسکن کارگران نشده است.

وی افزود: باید در این زمینه تلاش جدی کرد و نیاز است تشکل های کارگری خود وارد این موضوع شوند.

شریعتمداری اضافه کرد: لازم است طرح مناسبی برای مسکن کارگران ارائه شود و در این زمینه تلاش لازم انجام خواهد شد.

عضو هیات دولت با بیان اینکه کارگران با توانایی‌های خود به تولید شکل دادند، گفت: دوران جنگ تحمیلی در کل ۹۵۰ واحد صنعتی در کشور وجود داشت، اما اکنون ۹۵۰ شهرک‌ صنعتی درحال فعالیت است.

واگذاری فرصت های شغلی به بیگانگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر لزوم صیانت از تولید ملی، گفت: ضروری است، نسبت به تعارف فرصت های شغلی خود به بیگانگان حساس بود و باید به گونه ای عمل شود که تعارف حتی یک شغل به بیگانگان حرام قطعی تلقی شود.

وی اضافه کرد: لازم است تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد تا با توانمندی بتواند قدرت رقابت پیدا کند.

شریعتمداری برحمایت جدی از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: البته برخی تولیدات داخلی بی نظیرند و باید بیشتر حمایت شوند.

وی با بیان اینکه باید سیاست های اقتصادی کشور در جهت حمایت از تولید باشد، گفت: سیاست های مالیاتی نیز باید با محوریت حمایت از تولید و تولید کننده تغییر پیدا کنند.

به گفته شریعتمداری، در سال رونق تولید همه بخش‌ها باید گزارش عملکرد خود را در چارچوب این شعار ارائه دهند که تامین اجتماعی چه اقدامی در مسیر منافع کارگران انجام داده است؟

شریعتمداری پیرامون مذاکراتی که در باره حداقل دستمزد انجام شد گفت: تفاهم نسبی در این ارتباط حاصل شد، اما نباید فریب خورد و جلوی ایجاد تفاوت فاحش بین دستمزد و سبد معیشت گرفته شد و این کافی نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: از نیمه سال ۹۷ مطرح شد که کارگران بر افزایش دستمزد تاکید دارند، این امر مورد توجه است و در تلاش برای بستر سازی مناسب در این ارتباط هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: زندگی کارگران دشواریهای جدی دارد و باید به این موضوع توجه لازم شود، زیرا دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی بین مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید براینکه دشمن رضایت مردم را هدف قرارداده، ابزارآن را مبهم نشان دادن آینده دانست و تاکید کرد: باید با توجه به معیشت و زندگی کارگران و ایجاد افقی روشن دشمن را ناکام ساخت.

وی باره تامین مایحتاج عمومی کارگران بر نقش بیشتر دادن به تعاونی امکان(تعاونی کارگران) تاکید کرد و افزود: لازم است با استفاده از ارز نیمایی برای تامین کالاهای مورد نیاز کارگران اقدام شده و با سودی معقول بین آنان توزیع شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش شده از تشکل‌ها حمایت شود به گونه ای که در دولت تدبیر و امید رشد ۶۴ درصدی شوراها را محقق شد.