جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

چرا به اتباع خارجی مجوز فعالیت داده شد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: صدور مجور فعالیت برای تعدادی از اتباع خارجی در این استان با هدف انتقال مهارت و آموزش صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: صدور مجور فعالیت برای تعدادی از اتباع خارجی در این استان با هدف انتقال مهارت و آموزش صورت گرفته است.

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: به دلیل لزوم بهره‌گیری از مهارت متخصصان حوزه تولید، در ماه‌های اخیر پروانه اشتغال برای چند نفر از اتباع خارجی برای واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از صدور مجور فعالیت برای اتباع خارجی، فراهم آوردن زمینه آموزش و جاگیزین نمودن به مرور آنان برای اشتغال همشهریان بوده تا بعد از ارائه آموزش‌های لازم و درنظر گرفتن سخت‌افزارهای مورد نیاز در کارآفرینی جوانان نقش‌آفرین شد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان طی موازین قانونی صدور روادید حق کار در مراکز استان‌های مختلف کشور با محوریت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

وی از شناسایی یک تبعه بیگانه غیرمجاز طی سال جاری در استان خبر داد و بیان داشت: با هر گونه تخلف در این خصوص و نقض قوانین، برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

رحیمی با اشاره به مجوز اشتغال برای نیروهای متخصص چینی در کارخانه لاستیک سازی اردبیل یادآور شد:  برای نصب دستگاه‌های مورد نیاز در فاز جدید این واحد تولیدی، فرایند صدور مجوزهای لازم به صد تبعه چینی آغاز شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فاز جدید این واحد که به عنوان یکی از کارخانه‌های بزرگ لاستیک‌ سازی در سطح کشور محسوب می‌شود، میزان تولید و بهره‌وری آن با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: با مجهز شدن این کارخانه به دستگاه‌های نوین و پیشرفته و بهره‌برداری از فاز جدید، میزان اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفری را در این بخش شاهد خواهیم شد.

درج دیدگاه