جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

چند تعاونی دانش‌بنیان در ایران فعالیت می‌کند؟

تعاون آذربایجان شرقی دانش بنیان

بررسی آمارها نشان می‌دهد که از مجموع ۹۳ هزار و ۹۴۴ تعاونی فعال کشور، ۲۱۷ تعاونی دانش بنیان ثبت شده است به عبارتی تعاونی‌های دانش بنیان فقط یک درصد سهم تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که از مجموع ۹۳ هزار و ۹۴۴ تعاونی فعال کشور، ۲۱۷ تعاونی دانش بنیان ثبت شده است به عبارتی تعاونی‌های دانش بنیان فقط یک درصد سهم تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

برترین تعاونی دانش بنیان کشور در کدام استان فعالیت می‌کند؟

به گزارش تعاون‌آنلاین،تعاونی‌های دانش بنیان برای هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل شده‌اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، تا نیمه مرداد امسال در مجموع ۲۱۷ تعاونی دانش بنیان در سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون ثبت شده که ۲۰۳ مورد فعال هستند.

بررسی نمودارها نشان می‌دهد که ۱۱۰ تعاونی دانش بنیان در حال بهره‌برداری، ۹۳ تعاونی در دست اجرا و ۱۴ تعاونی نیز غیرفعال است.

میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال تعاونی‌های دانش‌بنیان ثبت شده نیز به ترتیب ۱۶۹ هزار و ۷۰۱ میلیون ریال و دو هزار و ۵۸۵ نفر است.

بیشترین تعاونی‌های فعال دانش بنیان نیز به بخش صنعت با حدود ۴۱ درصد اختصاص دارد و بخش‌های مستغلات اجاره و فعالیت‌های کسب و کار با ۲۷.۱ درصد و کشاورزی و جنگلداری با ۱۴.۸ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

متوسط اعضا و شاغلان تعاونی‌های دانش بنیان در کشور ۱۳ نفر است و متوسط سرمایه گذاری در تعاونی‌های دانش‌بنیان ۸۳۶ میلیون ریال اعلام شده است.

هم اکنون بیش از ۹۳ هزار و ۹۴۴ تعاونی فعال در کشور وجود دارد که در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند. بیشترین درصد فعالیت تعاونی‌ها در گرایش تولیدی (۵۳ درصد تعاونی‌ها) است.

همچنین در یک سال اخیر سه هزار و ۵۵۷ تعاونی با عضویت ۷۳ هزار و ۸۷ نفر و ظرفیت اشتغال برای ۵۲ هزار و ۴۸۷ نفر تاسیس شده است.

درج دیدگاه