پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

چند شغل جدید در استان گلستان ایجاد شد؟

بیش از ۸۳ درصد از اهداف پیش بینی شده در حوزه اشتغال در استان گلستان محقق شد. به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفته است ۱۶ هزار و ۱۵۳ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است . دکتر سعید مازندرانی  که در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان سخن […]

بیش از ۸۳ درصد از اهداف پیش بینی شده در حوزه اشتغال در استان گلستان محقق شد.

به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفته است ۱۶ هزار و ۱۵۳ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است .

دکتر سعید مازندرانی  که در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان سخن می گفت، افزود: موضوع سامانه رصد، تسهیلات اشتغالزایی بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۶ و اشتغال روستایی در اولویت کار ما قرار دارد.

وی آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی را بیش از ۸ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در بخش صنعت معدن تجارت ۵ هزار و ۷۰۰ سهمیه وجود دارد که ۵ هزار و ۴۷۰ شغل محقق شده است و بخش میراث فرهنگی هزار و ۷۴۳ نفر تعهد داشته که ۲هزار و ۲۷۷ نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز از ۲ هزار ۳۹۲ شغل تعهد شده، تعداد هزار و ۷۹۷ نفر اشتغالزایی را در سامانه رصد به ثبت رسانده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر پایداری دائمی مشاغل تاکید و خاطرنشان کرد: کمیته نظارتی تشکیل شده است که با بررسی حداقل ۵۰ شغل به صورت تصادفی در هر شهرستان بر میزان صحت و پایداری مشاغل ایجاد شده نظارت می کنند.

وی در خصوص عملکرد اعتبارات مشاغل خانگی استان نیز گفت: در مشاغل خانگی ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده و شش میلیارد از این تسهیلات دریافت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی اعم از اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به آدرس www.kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: رسته های اولویت دار توسعه اشتغال استان شامل صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی، صنایع دستی، شیلات و آبزیان، گردشگری، خدمات ورزشی، فراورده های لبنی و محصولات دامی شامل گوشت زنبور و طیور می باشد.

مازندرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کسب و کارهای حوزه های گردشگری، فناوری اطلاعات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرهنگی و هنری، ورزش و سلامت، رسته های این حوزه ها به عنوان اولویت اول استان در زنجیره ارزش و تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خواهد بود.

وی افزود: هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است که ۴۲۷ میلیارد از آن به استان گلستان اختصاص پیدا کرده است و این تسهیلات برای روستاییان دارای ۸ درصد یارانه می باشد.

مازندران ادامه داد: از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی نیز ۳.۸۶ درصد ویژه روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر استان در نظر گرفته شده است.

درج دیدگاه