جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

چند نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند؟

در حال حاضر تعداد کسانی که در خراسان جنوبی بیمه بیکاری دریافت می کنند ۹۴۴ نفر است که از این تعداد برای ۵۷۴ نفر در سال ۹۷ بیمه بیکاری برقرار شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه بیکاری برای ۵۷۴ نفر در خراسان جنوبی طی سال جاری برقرار شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، مجید درویشی اظهار کرد: یکی از مسئولیت های تأمین اجتماعی بحث بیمه بیکاری کسانی است که بر اساس قانون می توانند از این نوع بیمه  استفاده کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: به طور کلی بحث کار و کارگری و روابط کارگر و کارفرما به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط دارد و  تأمین اجتماعی تنها بر اساس قانون و وظایف تعریف شده نسبت به برقراری بیمه بیکاری افراد  اقدام می کند.

درویشی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کسانی که در خراسان جنوبی بیمه بیکاری دریافت می کنند ۹۴۴ نفر است که از این تعداد برای ۵۷۴ نفر در سال ۹۷ بیمه بیکاری برقرار شده است.

وی در زمینه مدت زمان و میزان بیمه بیکاری افراد افزود: میزان  بیمه بیکاری افراد  حدأقل قانون کار است و  مدت زمانی آن نیز بسته به مدتی است که کارگر در مجموعه مشغول به کار بوده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بر این اساس فردی ممکن است ۴ ماه و فرد دیگری یک سال بیمه بیکاری دریافت کند.

درویشی یادآور شد: در هفت ماهه سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت، ۱۴ میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت و ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت بیمه بیکاری توسط تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

درج دیدگاه