جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

چهارده خدمت تخصصی به تعاونگران

علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با تاکید بر وظایف و اختیاراتی که قانون در راستای ارائه خدمت به بخش تعاون، به اتاق تعاون محول کرده، ابراز داشت: ۱۴ خدمت تخصصی اتاق تعاون در قالب خدمات متمرکز به تعاونی‌ها در اتاق تعاون ایران ارائه می شود.

اتاق تعاون ایران ۱۴ خدمت تخصصی را در میز خدمت تعاون در اختیار تعاونگران قرار می دهد.
به گزارش تعاون آنلاین، علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با تاکید بر وظایف و اختیاراتی که قانون در راستای ارائه خدمت به بخش تعاون، به اتاق تعاون محول کرده، ابراز داشت: ۱۴ خدمت تخصصی اتاق تعاون در قالب خدمات متمرکز به تعاونی‌ها در اتاق تعاون ایران ارائه می شود.

وی گفت: تعاونی ها به جهت تسهیل در روند اجرایی و در جهت بهبود فضای کسب و کار در سال رونق تولید نیاز به تسریع در  زمان خدمات دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهبود وضعیت تعاونی ها هدف اصلی است، تصریح کرد: بهبود ارائه خدمات به مخاطبان و رضایتمندی آنها، افزایش دسترس پذیری از طریق ایجاد نقطه گسترده تماس، کاهش تاثیرات منفی بر کسب و کار، کاهش زمان رسیدگی به امورمراجعان ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد اداری مطلوب، بازمهندسی میزخدمت و تسهیل در امور ارباب رجوع،  آرشیو سوابق در راستای سیاست های پدافند غیرعامل، ممیزی پیش از ثبت تغییرات توسط پیشخوان تعاون و ایجاد میزخدمت های مشترک با سازمانها از مهمترین اهداف طراحی و پیاده سازی میز تخصصی خدمت تعاون است.

مطیع جهانی در پاسخ به این سوال که کارکردهای اصلی میز خدمت تعاون شامل چه مواردی است، بیان داشت: اطلاع رسانی شفاف در مورد فرآیند انجام خدمات شامل : مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات موضوعه، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت و … همچنین امکان پیگیری وضعیت رسیدگی به درخواست از طریق کد رهگیری مربوطه،  نظرسنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت و  رسیدگی به اعتراضات و شکایات مهمترین کارکردهای اصلی میز خدمت تعاون محسوب می شود.

وی یادآور شد: ارائه خدمات جامع به بخش تعاون در قالب پیشخوان خدمت تعاون در اتاق تعاون ایران و سایر اتاق های تعاون استان ها ایجاد و آماده خدمت رسانی به تعاونگران است.

گفتنی است، این خدمات شامل صدور کارت بازرگانی، تمدید کارت بازرگانی، صدور گواهی مبدا، صدور گواهی فعالیت، آموزش و ترویج، بخش روادید خارجی، بیمه تکمیلی، ثبت تغییرات تعاونی ها، ثبت برند، رتبه بندی، مشاوره مالیاتی و بیمه، مشاوره حقوقی، درخواست بازرسی تامین اجتماعی و حل اختلاف تعاونی ها است.

مطیع جهانی اظهار داشت:  این خدمات به دو صورت الکترونیکی و فیزیکی صورت می گیرد و تعاونی ها می توانند خدمات را به صورت اینترنتی با دریافت کد رهگیری پیگیری کنند.

به گفته وی کارکردهای مذکوردر صورت نیاز از طریق سامانه بانک اطلاعاتی تعاونی های ایران(باتا) جهت اخذ و استعلام لحظه ای از سایر ارگانهای مورد نیاز اخذ می شود. همچنین بانک اطلاعات تعاونی های ایران(باتا)  با قابلیت های دسترسی به اطلاعات اعضا، در جهت بهبود و ایجاد فرصت های کسب و کار در بخش تعاون بسیار حائز اهمیت بوده و اعضا بخش تعاون نیز می توانند در دریافت خدمات و بروزرسانی وضعیت تعاونی خود در این سامانه اقدام کنند.

معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران گفت: اتاق تعاون ایران تلاش می کند خدمات به روز و منحصرفرد را در اختیار تعاونی ها قرار دهد تا زمان برای رسیدن به اهداف آنها کوتاهتر شده و بتوانند به صورت جامع و  با کمترین هزینه خدمات را از طریق یک مرکز خاص دریافت کنند.

وی همچنین اعلام کرد: سامانه گویای تلفنی ۴۵۲۶۱ اتاق تعاون ایران آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات اعضای بخش تعاون است.