شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

چه طرح هایی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال می شوند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: اگرچه پرداخت درصد بالایی از تسهیلات خوب است اما باید با نظارت و بررسی به دنبال تحقق اشتغال پایدار و افزایش تولیدات باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: اگرچه پرداخت درصد بالایی از تسهیلات خوب است اما باید با نظارت و بررسی به دنبال تحقق اشتغال پایدار و افزایش تولیدات باشیم.

به گزارش آنلاین، سیدنور محمدپور شامگاه شنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در استانداری افزود: از مجموع یکهزار و ۷۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته به مرحله اول طرح روستایی تاکنون یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است. بانک ها تا پایان شهریورماه برای پرداخت مرحله نخست تسهیلات این طرح فرصت دارند، پس از آن باید به دنبال تخصیص اعتبار برای مرحله دوم طرح روستایی باشیم.

محمدپور خاطر نشان کرد: طرح هایی که در مرحله نخست موفق به استفاده از تسهیلات نشدند در دور دوم به بانک ها معرفی می شوند، نرخ تسهیلات طرح اشتغال روستایی در مناطق مرزی و عشایری چهار و در سایر نقاط روستایی ۶ درصد است.

وی با اشاره به مناسب بودن نرخ سود تهسیلات برای ایجاد اشتغال و تولید در استان گفت: در این جلسه مشکلات برخی شهرستان ها از جمله خرمشهر و باوی که عملکرد نسبتا ضعیفی در جذب اعتبارات داشتند مورد بررسی قرار گرفت و بانک ها متعهد به پرداخت تسهیلات شدند.

محمدپور یکی دیگر از مشکلات متقاضیان را وثیقه دانست و یادآور شد: تمام مشکلات را نباید به گردن بانک ها انداخت بلکه در مواردی نیز مدارک متقاضیان تکمیل نیست.

وی ادامه داد: در این مدت عملکرد برخی بانک ها نظیر بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید مطلوب بوده است اما بانک توسعه تعاون و پست بانک باید در پرداخت تسهیلات اهتمام بیشتری خرج دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد برخی شهرستان ها نظیر دزفول و ایذه خوب بوده است و درحال حاضر تمرکز ما بر حل مشکلات شهرستان های نسبتا ضعیف است.

طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴.۳ درصد است و این در حالی است که میانگین بیکاری کشور ۱۲.۴ درصد اعلام شده است.

همچنین بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالاترین نرخ بیکاری خوزستان متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با ۲۲.۷ درصد ، هفتکل با ۲۱.۵درصد و لالی با۲۱.۴ درصد بوده است. به گفته کارشناسان با وجود صنایع بزرگی همچون نفت، پتروشیمی، نیشکر و فولاد در خوزستان نباید جوانان این استان درگیر معضل بیکاری باشند.

درج دیدگاه