پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

چگونه برای راه اندازی کار خود سرمایه فراهم کنیم؟

تامین سرمایه تعاون و تعاونی
تامین سرمایه تعاون و تعاونی

فراهم کردن سرمایه، برای راه اندازی یک کسب و کار، دغدغه همه کارآفرینان است. دریافت وام یا شراکت با یک سرمایه گذار، دو راه اصلی در ذهن عموم مردم است. اما، کارشناسان اقتصاد در جهان، تعاون و تشکیل شرکت تعاونی را یکی از بهترین راه حل ها می دانند. نمود عملی این نظر کارشناسان را […]

فراهم کردن سرمایه، برای راه اندازی یک کسب و کار، دغدغه همه کارآفرینان است. دریافت وام یا شراکت با یک سرمایه گذار، دو راه اصلی در ذهن عموم مردم است.

اما، کارشناسان اقتصاد در جهان، تعاون و تشکیل شرکت تعاونی را یکی از بهترین راه حل ها می دانند. نمود عملی این نظر کارشناسان را می توان در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای در حال توسعه مانند هند به خوبی دید. به شکلی که از هر ۵ اروپایی، یک نفر، سهام دار یک شرکت تعاونی است و گردش سالیانه مالی شرکت های تعاونی در این قاره بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد یورو است.

یک مثال: باشگاه فوتبال رئال مادرید، یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان، به عنوان یک تعاونی، ۶۰.۰۰۰ سهام دار دارد. اعضای این تعاونی مشهور، سرمایه این باشگاه را پس از مشکلات مالی سخت بوجود آماده، تامین کردند.

تعاون چیست؟

تعاون، قالبی برای فعالیت های اقتصادی – اجتماعی است که در آن اعضا به منظور خدمت رسانی به اجتماع خود آن را تشکیل می دهند.

از مزایای اقتصادی تعاون می توان، جمع آوری منابع کوچک مالی و تبدیل آن به یک سرمایه بزرگ و برآورده کردن یک نیاز مشترک اقتصادی از اعضا و از مزایای اجتماعی آن تصمیم گیری دموکراتیک و برپایه خرد جمعی اعضا در تصمیمات شرکت تعاونی شان، تمرین اصول مردمسالاری در پایه ای ترین رکن جامعه و نفی هرگونه تعصبات قومی و نژادی را  نام برد.

تعاون آنلاین از شما دعوت می کند با دنبال کردن اخبار تعاون و تحلیل های اخبار تعاون با این حوزه اقتصادی بیشتر آشنا شوید.

داستان های تعاون که در این پایگاه تولید و منتشر می شود، نمونه های خوبی است از تعاونی ها، نحوه عملکرد و اهداف آنها که به شما کمک می کند از این قالب اقتصادی موثر بهترین بهره را ببرید.

فرهنگسازی تعاون هدف ماست. ما را دنبال کنید:

کانال تلگرام تعاون آنلاین  کلیک کنید.

صفحه فیس بوک تعاون آنلاین کلیک کنید.

صفحه گوگل پلاس تعاون آنلاین کلیک کنید.

تویتر تعاون آنلاین  کلیک کنید.