جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

چگونگی تشکیل اتحادیه‌های تعاونی و اتاق‌های تعاونی اعلام شد

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از چگونگی تشکیل اتحادیه های تعاونی و اتاق های تعاون در شهرستانهای بزرگ استان خراسان رضوی خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین اسماعیل سلطانخواه با اعلام این خبر افزود: یکی از مواردی که در شهرستان ها جهت توسعه بخش تعاون وجود دارد هم افزایی […]

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از چگونگی تشکیل اتحادیه های تعاونی و اتاق های تعاون در شهرستانهای بزرگ استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین اسماعیل سلطانخواه با اعلام این خبر افزود: یکی از مواردی که در شهرستان ها جهت توسعه بخش تعاون وجود دارد هم افزایی تعاونی های موجود در آن شهرستان است که این امر با تشکیل اتحادیه های تعاونی و اتاق های تعاون در شهرستان ها قابل دسترسی و پیگیری خواهد بود.

وی در همین رابطه افزود: برای تشکیل اتحادیه های شهرستانی با حداقل ۷ تعاونی که موضوع فعالیت مشترکی دارندمی توان اتحادیه مورد نظر را تشکیل و ایجاد کرد که این اتحادیه ها می توانند نیازهای مشترک تعاونی های عضو را مرتفع نموده و هیات داوری جهت بررسی اختلافات عضو را با تعاونی های زیرمجموعه را داشته باشند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه مطالب خود گفت: از آنجا که سیر قضایی پرونده ها در دادگستری بسیار طولانی بوده و هزینه های زیادی را در بر دارد، هیات داوری می بایست حداکثر ظرف مدت سه ماه به پرونده ها رسیدگی و رای خود را صادر کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با حداقل ۴ اتحادیه می توان اتاق تعاون شهرستان را تشکیل داد که اتاق تعاون شهرستان نیز کلیه اختیارات اتاق بازرگانی در مورد تعاونی ها را انجام خواهد داد.

اسماعیل سلطانخواه در خاتمه به تعاونگران و روسای ادارات تعاون، کارو رفاه اجتماعی شهرستان ها توصیه کرد در زمینه تشکیل اتحادیه ها با موضوع مصرف، صنایع دستی، صنایع غذایی، مرغداری، دامپروری، تامین نیاز تولیدکنندگان و… می توانند هر چه سریعتر اقدام نموده و این اداره کل نیز درخواست های شهرستانها را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

درج دیدگاه