جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کارمزد تسهیلات اشتغال زایی روستایی اعلام شد/ ابلاغ دستورالعمل توسعه اشتغال روستایی

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهبود وضعیت اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده است. به گزارش تعاون آنلاین، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه قرار نیست کل این مبلغ در سال جرای هزینه شود افزود:دستور العمل توسعه اشتغال روستایی هفته آینده ابلاغ خواهد شد […]

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهبود وضعیت اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه قرار نیست کل این مبلغ در سال جرای هزینه شود افزود:دستور العمل توسعه اشتغال روستایی هفته آینده ابلاغ خواهد شد .

طرح توسعه اشتغال روستایی و ایجاد اشتغال فراگیر که متضکمن ایجاد فرصت های شغلی در روستاها و مناطق دور افتاده است، در دستور کار دولت قرار گرفته و پیش بینی می شود رد صورت تحقق اهداف این طرح ۳۸ هزار روستای ایرانی با تغییراتی در شرایط اقتصادی روبرو شوند .

بسیاری از روستاها به دلیل نبود فرصت های شغلی برای جوانان، به عنوان گزینه ای برای زندگی نسل جدید انتخاب نمی شوند و موج سنگین مهاجرت از روستاها سبب شده است مولدترین مکان های زیست در ایران با تهی شدن جمعیت روبرو شوند .

در حال حاضر کمتر از ۲۴ درصد از جمعیت ایران را روستاییان تشکیل می دهند این در حالی است که خالی شدن روستاها امنیت ملی و غذایی در ایران را تحت تاثیر قرار می دهد .

عیسی منصوری هر چند در سخنانش در نشست اداری استان فارس در شیراز انتقاداتی را به طرح های ایجاد اشتغال بر محور تخصیص تسهیلات طرح کرده است اما توضیحاتی را درباره جزییات طرح ها مذکور ارائه کرده و گفته است: اولویت نخست ما پرداخت وام نیست بلکه مداخله برای توسعه است و این مساله هم در بحث اشتغال فراگیر و هم اشتغال روستایی مد نظر است.

وی کل اعتبار پیش بینی شده در این قالب را  ۳۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : این مبلغ برای اجرای طرح های اشتغال فراگیروهمچنین بهبود وضعیت اشتغال در روستاها اختصاص یافته است.

به گفته وی از این میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۱۳و ۱۶درصد با توجه به مختصات طرح ها برای اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است.

او در توضیح بیشتر شیوه اجرای این طرح ادامه داد: قرارنیست که ما در تمام ۳۸ هزار روستای کشور مداخله کنیم و این در حد توان نظام اداری کشور هم نیست بلکه در پی این هستیم که با روش های تخصصی تر و علمی تر این کار را انجام دهیم تا روستاهایی که نقش محوری می توانند ایفا کنند، انتخاب شوند.

منصوری افزود: دستورالعمل توسعه اشتغال روستایی، اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد و کوشش ما این است که همه دستگاه ها در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی گفت: همزمان با ابلاغ این دستورالعمل، دسترسی به سامانه مربوط به اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی نیز فعال خواهد شد و پس از در دسترس قرار گرفتن این سامانه، سامانه کامل تری را نیز طراحی و راه اندازی خواهیم کرد.

درج دیدگاه