جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کارکرد نهایی تعاونی ها ریشه کنی فقر است

هزار روستا هزار تعاون
هزار روستا هزار تعاون

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: “کارکرد نهایی تعاونی ها عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر است.” به گزارش تعاون آنلاین، سهراب مختاری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در نشستی که با حضور بختیار مدیریت بانک توسعه تعاون استان فارس، عابد مدیریت تعاون اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان فارس ،فرهنگیان […]

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: “کارکرد نهایی تعاونی ها عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر است.”

به گزارش تعاون آنلاین، سهراب مختاری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در نشستی که با حضور بختیار مدیریت بانک توسعه تعاون استان فارس، عابد مدیریت تعاون اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان فارس ،فرهنگیان رئیس اتاق تعاون استان فارس و مدیرعامل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها برگزار شد، گفت: راه برون رفت از معضلات اقتصادی در شرایط فعلی توانمند سازی و تسهیل بخش تعاون است.

وی افزود: کارکرد نهایی تعاونی ها عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر است اگر بخواهیم روزی شاهد ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه باشیم باید حساب ویژه ای روی بخش تعاون باز کنیم.

وی اظهار داشت: نگاه به تعاون تنها یک نگاه اقتصادی نبوده و اگر نگاهی اجتماعی و فرهنگی به آن داشته باشیم اثر بخشی تعاون در جامعه بیشتر خواهد شد.

مختاری گفت: بخش تعاون می تواند کمک کمک موثری به رفع معضل بیکاری  و ایجاد اشتغال داشته باشد و لذا ظرفیتی که در بخش تعاون کشور ایجاد شده محدودیت پذیر نیست.

وی تاکید کرد: نگاه مثبت به پدیده ایجاد تعاونی ها می تواند سبب رشد و توسعه اقتصاد ملی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اذعان کرد: در تعاونی ها سرمایه هایی کوچک جمع شده و سرمایه ای بزرگ پدید می آید که باعث تحولات عمیق اقتصادی و اجتماعی می گردد.

مختاری خاطرنشان کرد: در حالی که نگاه اقتصاد جهان امروز به بخش تعاون و اقتصاد مشارکتی است ولی متاسفانه تعاون در کشور ما کم رنگ شده است.

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به پیشتاز بودن استان فارس در تشکیل تعاونی ها در کشور اظهار داشت: خوشبختانه استان فارس در تشکیل و توسعه بخش تعاون در کشور پیشتاز بوده و باید با کمک همدیگر این جایگاه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک توسعه تعاون نسبت به گذشته خوب و قابل قبول هست عنوان داشت:  بانک توسعه تعاون باید تعامل خود را با تعاونگران و اتحادیه ها بهتر و بیشتر کند تا شاهد شکوفایی درخانواده تعاون در استان باشیم.

درج دیدگاه