جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کارگران حمایت می‌شوند؟

دستمزد کارگران

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مشکلات کارگری در این استان با اجرای طرح احقاق حقوق کارگران با همکاری کانون ‌ها و انجمن ‌های صنفی کاهش می یابد .

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مشکلات کارگری در این استان با اجرای طرح احقاق حقوق کارگران با همکاری کانون ‌ها و انجمن ‌های صنفی کاهش می یابد .

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی افزود: کارگران قشر زحمتکش جامعه هستند و دولت تدبیر و امید بدنبال رفع مشکلات کارگری و کاهش تنش کارگری در واحدهای تولیدی است.

وی بیان کرد: مشکلات بیمه و بیمه بیکاری از جمله مشکلات کارگری این استان است که برای برطرف شدن آنها تلاش می شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اردبیل ادامه داد: همچنین مشاغل سخت و زیان آور در این استان با بررسی پرونده ‌های مربوطه در کمیته تجدید نظر تشخیص و شناسایی می‌شود.

رحیمی افزود: تاکنون ۳۶ فقره پرونده شامل ۶۸ کارگاه و ۸۲ عنوان شغلی مورد بررسی قرار گرفته و ۱۰ مورد آن به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تشخیص داده شده است.

وی اظهار داشت: کارگران و کارفرمایانی که نسبت به آرای صادره کمیته بدوی اعتراضی داشته باشند می‌توانند درخواست تجدید نظرخواهی خود را در مدت ۱۵ روز بعد از دریافت ابلاغ رای بدوی به مراکز کاریابی در مرکز استان و ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان ها ارائه کنند.

رحیمی اضافه کرد: اجرای دقیق قانون و مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور همواره مورد تاکید بوده و ضروری است همه کارفرمایان و بخش‌ های مربوطه وظایف قانونی خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل درباره اشتغال روستایی گفت: مصوبه سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در این استان به بانک های عامل ارسال شده که در مرحله عقد قرارداد و پرداخت است.

وی افزود: از این مبلغ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در مرحله عقد قرارداد و هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در مرحله پرداخت است و ضروری است بانک ها در پرداخت سریع این تسهیلات اهتمام جدی داشته باشند.

درج دیدگاه