پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

برای تامین کالای اساسی مشکلی نداریم

کالای اساسی
کالای اساسی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که برای تأمین کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود دارد، اجرایی شدن مصوبات جلسات تنظیم بازار مورد تاکید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در حوزه تامین کالاهای اساسی هیچ بحرانی وجود ندارد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا حاجی پور در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در اراک اظهار داشت: هم اکنون در تأمین کالاهای اساسی در استان مرکزی با مشکلی روبرو نیستیم و تخصیص سهمیه کالاهای اساسی مربوط به استان روند مطلوبی دارد.

برنامه سازمان تعاون روستایی برای توزیع کالای اساسی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: تأمین روغن نباتی و برنج از جمله مباحث مورد نظر است که تصمیم گرفته شد این کالاهای اساسی بر مبنای توافقی که میان اتاق تعاون و شرکت غله صورت گرفته، در مرکز استان ذخیره سازی و نگهداری و با قیمت مصوب در استان عرضه شود.

حاجی پور خاطر نشان کرد: با توجه به گزارشاتی که شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده، هم اکنون مشکلی در تأمین و عرضه گوشت قرمز و سفید در استان وجود ندارد و به منظور تأمین شکر مورد نیاز در استان نیز مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ارزیابی میزان نیاز استان به این کالا اقدام کرده و درخواست میزان شکر مورد نیاز استان را به شرکت غله اعلام کند تا تأمین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: ۴۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سال گذشته در استان مرکزی صورت گرفته و در این رابطه دو هزار و ۱۰۰ پرونده تخلف تشکیل شد که میزان تخلفات این واحدها حدود ۱۷۹ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی با ۱۲ درصد تخلف یابی واحدهای صنفی در سال گذشته، بالاتر از میانگین کشوری (۸ درصد) در بازرسی از واحدهای صنفی و جلوگیری از تخلفات حرکت کرده و پیگیری جدی برای رصد و ساماندهی انبارها و جلوگیری از احتکار در دستور کار است.

درج دیدگاه