جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برای رقابت با محصولات خارجی باید استانداردهای تولید را جهانی کنیم

برای رقابت با محصولات خارجی باید نخست استانداردهای معتبری برای تولید و ساخت این قبیل محصولات در کشور فراهم شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید برای توسعه کسب و کارهای داخلی از ورود و توزیع تجهیزات ایمنی و بهداشت کار غیراستاندارد به کشور جلوگیری شود.

به گزارش تعاون آنلاین، حاتم شاکرمی در بازدید از پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات ایمنی، بهداشت محیط کار و آتش‌نشان با اشاره به پیشرفت‌های خوب در ساخت و تولید تجهیزات ایمنی و حفاظت فنی در کشور افزود: برای رقابت با محصولات خارجی باید نخست استانداردهای معتبری برای تولید و ساخت این قبیل محصولات در کشور فراهم شود.

اگر کارگر دلسوز نباشد تولید با کیفیت نیست

رئیس شورای عالی حفاظت فنی با تاکید بر این موضوع اضافه کرد: ایمنی و جان کارگران وابسته به تجهیزات ایمنی استاندارد است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توسعه فضای کسب و کار در این بخش حمایت می‌کند.

شاکرمی با تاکید بر اهمیت تجهیزات استاندارد در پیشگیری از حوادث ناشی از کار در زمینه ارتقای شاخص‌های ایمنی و حفاظت فنی گفت: نخست باید شرایط ایمن در محیط کار را به نحوی فراهم آورد که ظرفیت ایجاد حادثه به حداقل برسد و سپس با اقدامات کنترلی بر تامین ایمنی محیط کار نظارت کرد.

اوافزود: وسایل و تجهیزات کار استاندارد به عنوان رکن ارتقای ایمنی کار محسوب می‌شود و این موضوع با رویکرد بهره‌مندی از تکنولوژی ایمن بسیار با اهمیت است و باید به آن توجه ویژه داشت.

در این بازدید، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از چند محصول ایمنی در حوزه سیستم‌های اعلام و اطفای حریق که برای نخستین بار در کشور ساخته و عرضه شده است، رونمایی کرد.

درج دیدگاه