پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

معاون اقتصادی استانداری قزوین:

کاهش نرخ بیکاری در قزوین

حبیبی

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: علیرغم مهاجر پذیری استان با اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی نرخ بیکاری درپایان سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ در استان قزوین یک دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ، منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه اشتغال که عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: هدف گذاری اشتغال استان در سال جاری ۲۰ هزار شغل است و دستگاههای اجرایی باید بر اساس سند اشتغال استان حرکت و برنامه ریزی کنند.

وی اضافه کرد: از فرمانداران انتظار داریم با تشکیل کارگروههای اشتغال در شهرستان خود برای تحقق سهم اشتغال خود برنامه ریزی و پیگیری لازم را داشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: مهمترین دغدغه و نگرانی مدیران استان باید اشتغال و تولید باشد و با پیگیری برنامه ها برای رسیدن به سهم اشتغال سالانه استان مشارکت لازم را داشته باشند.

وی رصد سامانه اشتغال را ضروری دانست و گفت: اگر بخواهیم سهم اشتغال پیش بینی شده را عملیاتی کنیم باید همه امکانات و داشته های خود را وارد کار کرده و از مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای رسیدن به هدف استفاده کنیم.

حبیبی گفت: باید برای بهبود فضای کسب و کار همت کرده و بر اساس سهم جمعیتی ساکن در شهرها و روستاها میزان اشتغال را تعریف و عملیاتی کنیم.

وی در خصوص نرخ بیکاری استان قزوین هم گفت: نرخ بیکاری در سال نود وچهار۱۱.۷ درصد بود که در پایان سال نودو پنج  به ۱۱.۶ درصد کاهش یافته و این روند بیانگر مثبت بودن اقدامات انجام شده و فعالیتهای قابل قبول است.

حبیبی اظهارداشت: در سال گذشته ۲۲ هزار شغل در استان ایجاد شد و امسال هم امیدواریم با کمک مدیران بتوانیم سهم خود را در اشتغال محقق کنیم.

درج دیدگاه