جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کبیری: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون را پیگیری می‌کنم/ درخواست کبیری برای تحقق سهم واقعی تعاون در اقتصاد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک توسعه تعاون به عنوان بازوی اصلی بخش تعاون یاد کرد و افزایش سرمایه این بانک را عامل مهمی برای تقویت تعاونی‌ها دانست.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک توسعه تعاون به عنوان بازوی اصلی بخش تعاون یاد کرد و افزایش سرمایه این بانک را عامل مهمی برای تقویت تعاونی‌ها دانست.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد جعفر کبیری در نشست تخصصی اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی اظهار کرد: بانک توسعه تعاون اقدامات مثبتی را در ارائه خدمات بانکی و توسعه‌ای به تعاونی‌ها ارائه کرده است و تقویت این بانک موجب می‌شود حجم ارائه خدمات به اتحادیه‌های سراسری و تعاونی‌ها در ارکان مختلف اقتصادی افزایش یابد.

وی از بانک توسعه تعاون به عنوان بازوی اصلی بخش تعاون یاد کرد و افزود: افزایش سرمایه بانک ضروری است و بی‌تردید بالا بردن و ارتقاء توان تسهیلات دهی این بانک منجر به ارتقاء و توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌شود لذا برای تحقق این امر مهم با جدیت از مبادی دولت و مجلس موضوع را پیگیری می‌کنم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: اتحادیه‌های سراسری به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی مطرح هستند و این قابلیت را دارند که با هدایت تعاونی‌ها و اعضای مردمی آن‌ها به سمت این بانک توسعه‌ای و تخصصی، موجبات ارتقاء تعامل دوسویه و دستیابی به اهداف توسعه‌ای و اشتغال‌زایی بهتر را فراهم کنند.

وی توانایی نقش‌آفرینی تعاون در میادین متنوع اقتصادی را متعالی دانست و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها از مزیت سرمایه اجتماعی به نام مردم برخوردار هستند و باید با اعتلای نشان «تعاون» شاهد حضور فعال تعاونی‌ها در ارائه راهکار برای کمک به رفع چالش‌های اقتصادی به دولتمردان باشیم.

کبیری نقش دولت در قبال «تعاون» را تسهیل‌گری، نظارت و سیاستگزاری دانست و از اتاق تعاون، بانک توسعه تعاون و اتحادیه‌های سراسری تعاونی خواست فعالانه در میدان حاضر باشند و تعاون را به سهم واقعی ۲۵ درصد در اقتصاد برسانند.

درج دیدگاه