سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

کبیری برای رسیدگی به سیل زدگان عازم گلستان می‌شود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سفر «محمد کبیری» معاون امور تعاون این وزارتخانه به استان گلستان برای پیگیری دستور وزیر و نظارت مستقیم بر روند کمک رسانی به سیل زدگان خبر داد. به گزارش تعاون‌انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «روزبه کردونی» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، […]

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سفر «محمد کبیری» معاون امور تعاون این وزارتخانه به استان گلستان برای پیگیری دستور وزیر و نظارت مستقیم بر روند کمک رسانی به سیل زدگان خبر داد.
به گزارش تعاون‌انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «روزبه کردونی» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه با اشاره به دستور «محمد شریعتمداری» برای بسیج همه امکانات عمومی گفت: حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان سیل اخیر اولویت همه سازمان ها، صندوق ها و دستگاه های تابعه این وزراتخانه می باشد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان‌ها و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت رفاه تصریح کرد: کلیه سازمان‌های تابعه وزارتخانه و بانک‌ها از جمله سازمان بهزیستی، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوق بازنشستگی کشوری و صنایع شیر ایران همه امکانات منطقه ای خود را برای کمک به آسیب دیدگان بسیج کرده‌اند.

کردونی ادامه داد: با حضور معاون امور تعاون وزارتخانه در استان گلستان، تجمیع و هدفمند شدن حمایت های ضروری از آسیب دیدگان سیل اخیر در چارچوب امکانات و اختیارات وزارتخانه تسریع خواهد شد.

شریعتمداری روز شنبه در نامه‌ای به معاونان، روسای سازمان‌ها، مدیران عامل صندوق‌ها و بانک‌ها نوشته بود: با توجه به اینکه گزارش های مردمی به اینجانب بیانگر آن است که در برخی نقاط سیل زده خصوصا در استان گلستان مردم در تامین برخی نیازهای اولیه مشکل دارند؛ همه معاونان، روسای سازمان‌ها و مدیران عامل صندوق ها و بانک‌ها مکلفند، تمامی امکانات موجود استانی خودشان را با هماهنگی استانداران محترم به میدان آورده و از هموطنان آسیب دیده حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۹۷ در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

سرریز آب سدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.