سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

کبیری : حمایت از بخش تعاون منجر به افزایش تاب‌آوری اقتصاد خواهد شد

محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در سفر به استان البرز در نشست با حوزه تعاون در اداره کل تعاون،کار وفاه اجتماعی البرز گفت: رویکردی که ما باید دنبال کنیم حمایت از تعاونی‌هاست؛ زیرا حمایت از بخش تعاون به افزایش تاب‌آوری اقتصاد کمک خواهد کرد.

محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در سفر به استان البرز در نشست با حوزه تعاون در اداره کل تعاون،کار وفاه اجتماعی البرز گفت: رویکردی که ما باید دنبال کنیم حمایت از تعاونی‌هاست؛ زیرا حمایت از بخش تعاون به افزایش تاب‌آوری اقتصاد کمک خواهد کرد.

کبیری در دیدار با جوانان استان زنجان: برای ایجاد زمینه حضور جوانان در کارآفرینی باید قدم های جدی تری برداشت

به گزارش تعاون‌انلاین، کبیری در نشستی که با حضور حسین فلاح نژاد سرپرست اداره کل تعاون کار استان و مدیران و روسا وکارشناسان اداره کل البرز صورت گرفت با اشاره به تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان گفت: در شرایطی که کشور با محدودیت ها و تحریم های سنگین وبی سابقه اقتصادی آن هم به صورت ناعادلانه روبرو شده قطعا از بخش تعاون با ظرفیت های فراوان می توان به درستی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی اقتصاد و تحریم ها فشار مضاعفی را بر اقشار آسیب پذیر وارد می کند، اظهار کرد: باید تعاونی برای بهبود زندگی مردم تمام ظرفیت خود را بکار گیرند و این امر محقق نمی‌شود مگر با دو رویکرد توسعه شفافیت و نوآوری و معتقدیم توسعه شفافیت باید موثر و پایدار و به صورت سیستمی در همه سطوح ایجاد شود.

کبیری ادامه داد: در بحث توسعه شفافیت کارهای خوبی صورت گرفته و در این راستا سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون برای اولین بار در کشور طراحی شده که محوریت ان نظام خود کنترلی هوشمند توسط اعضا بر روی فعالیتهای هیات مدیره  ومدیران عامل است و زیر ساخت مناسب این مهم را محقق می نماید وزمانیکه از تمامی ظرفیت این سامانه استفاده شود برای توسعه شفافیت در بخش تعاون و افزایش اعتماد عمومی و حتی مسئولین نسبت به بخش تعاون گامهای بلندی برخواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص تحقق اهداف نظارتی بخش تعاون در وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امسال اهداف  نظارتی و حسابرسی را ۱۲ برابر افزایش داده ایم و از همکاران در استانها می خواهیم تلاش نمایند تا از این ظرفیت استفاده شود  و قطعا اگر هدایت و راهبری درستی در بخش نظارت انجام شود با هزینه های کمتری مواجه خواهیم شد و اگر این نظارتها به صورت هوشمند نیز افزایش یابد موجب افزایش اعتماد عمومی نیز خواهد شد.

کبیری افزود: انتشار تمامی قرارداد‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در سامانه شفافیت، قدم دیگر در جهت شفافیت است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دیگر رویکرد مهم ما، توسعه نوآوری وافزایش بهره وری در بخش تعاون است و بدنبال این هستیم که از تشکیل تعاونی های دانش بینان و تعاونی های نوآور که دانش بنیان نیستند اما اقداماتشان شفاف و نوآورانه است ،حمایت جدی نماییم و از همکاران نیز می خواهیم که این ظرفیت را در استان گسترش دهند .

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه های منعقده در وزارت کار در خصوص حمایت از تعاونی های دانش بنیان بیان کرد : دو تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی وهمچنین صندوق حمایت از تحقیقات توسعه صنایع پیشرفته در کشور در راستای حمایت از شرکتهای تعاونی دانش بنیان وبا امکان ایجاد خط تسهیلاتی وضمانتی برای اینگونه تعاونی ها منعقد گردید.

کبیری افزود : بر اساس این تفاهم نامه ها امکان تشکیل ، حمایت، توسعه شرکتهای تعاونی دانش بنیان در استانها و نیز البرز فراهم خواهدشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به سایر فعالیتهای توسعه ای در بخش تعاون خاطرنشان کرد: امسال بدنبال آن هستیم تا بتوانیم در بودجه، توان افزایی  مناسبی در حوزه های تشکیل و توسعه تعاونیها داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که مجموعه این بسته‌های حمایتی تعاون بتواند روند سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های بخش تعاون را در سطح کشور تسریع کند تا در شرایط اقتصادی فعلی بتوان با استفاده از ظرفیت تعاون از مردم حمایت کرد و مشکلات آنان را مرتفع ساخت.

کبیری با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و نیز تقدیر از فعالیتهای اداره کل البرز در هفته تعاون امسال گفت: به صورت ویژه مشکلات تعاونی‌ها بویژه تعاونی های دانش بنیان را در استانها دنبال می‌کنیم و به طور قطع با همکاری وتعامل مشترک می‌توانیم به سمت ایرانی سرافراز و توسعه یافته حرکت کنیم.

کبیری در ادامه سفر خود به استان البرز در دانشگاه پیام نور البرز حضور یافت و ضمن بازدید از بخشهای علمی و فناوری این دانشگاه گفت :دانشگاه پیام نور یک ظرفیت بسیار خوب دانشگاهی در کشور و بویژه استان البرز است که می تواند در جهت ایجاد مرکز رشد و نوآوری به منظور حمایت و توسعه صنایع دانش بنیان  و صنایع خلاق بویژه در بخش تعاون گام موثری بردارد و از امکانات این صندوق جهت کار و فعالیت علمی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات بهره مند شود و امیدواریم این مرکز در این دانشگاه بزودی راه اندازی شود.

وی در ادامه حضور خود در دانشگاه پیام نور بر مزار شهدای گمنام در محل این دانشگاه حضور یافت و با قرائت فاتحه یاد وخاطره این شهیدان را گرامی داشت.

کبیری همچنین در سفر خود به استان البرز از شرکت تعاونی چکاد صنعت تولید کننده قطعات پرسی فعال خودرو و طراح تولید خودروی برقی در صفادشت بازدید بعمل آورد.

یکه فلاح مدیرعامل این شرکت تعاونی در این بازدید که رئیس صندوق ضمانت سرمایگذاری تعاون ومدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور نیز حضور داشتند،‌ضمن توضیح فعالیتها و مشکلات و درخواستهای مجموعه خود گفت :  طرح خودروی برقی که مقدمات اولیه آن آماده شده و از نظر تئوریک به ۷۰ درصد روند خود رسیده و برای ادامه کار نیازمند توجه ویژه سازمان‌های ذی‌ربط است.

وی افزود: با اجرایی شدن خط تولید خودرو برقی زمینه ایجاد اشتغال بسیار خوبی به‌طور مستقیم در خط تولید و صنایع جانبی آن فراهم خواهد شد.

در این بازدید معاون امور تعاون وزارت تعاون ومدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور در خصوص حل مشکلات این تعاونی صنعتی  اعلام همکاری کردند.

کبیری در ادامه بازدید خود از البرز از شرکت تعاونی دانش بنیان پیشگامان توسعه گیاهان زراعی وگیاهان قندی بازدید کرد  و طی جلسه ای مشکلات این تعاونی و نیز تعاونی تولیدی وتوزیعی رازی را با حضور مدیران عامل این تعاونیها بررسی و ارائه راهکار کرد.

شایان ذکر است شرکت تعاونی توسعه گیاهان زراعی وگیاهان قندی دارای دانش فنی وپتانسیل بوجاری و پوشش دهی بذر چغندر قند،‌کلزا و آفتابگردان وسایر بذور بوده و از تولید کنندگان انحصاری بذر چغندرقند در خاورمیانه است که از تعاونی های موفق استان در حوزه دانش بنیان است.

2 دیدگاه ها

درج دیدگاه