جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کبیری: حمایت از تعاونی‌ها در راستای توسعه کسب و کار ضروریست

کبیری در بازدید از تعاونی های استان خراسان رضوی و جنوبی حمایت از تعاونی ها در راستای توسعه کسب و کار ضروریست

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های موجود در استانهای خراسان رضوی و جنوبی و شبیه سازی طرح‌های موفق در سایر مناطق کشور، بر ضرورت حمایت از تعاونی‌ها در راستای توسعه کسب و کار تاکید کرد. به گزارش تعاون آنلاین، محمد کبیری همزمان با آغاز دهه فجر […]

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های موجود در استانهای خراسان رضوی و جنوبی و شبیه سازی طرح‌های موفق در سایر مناطق کشور، بر ضرورت حمایت از تعاونی‌ها در راستای توسعه کسب و کار تاکید کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد کبیری همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، با سفر به استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی از ۱۳ تعاونی بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت‌ها و همچنین مشکلات این تعاونی ها قرار گرفت.

این سفر با هدف بازدید میدانی از تعاونی های تولیدی، توزیعی، خدماتی و مرزنشینان استان های خراسان رضوی و جنوبی در راستای چالش‌ها، فرصت‌های اشتغالزایی و بررسی میدانی زنجیره ارزش انجام  شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با حضور در تعاونی‌های پله‌کان موفقیت، کشتارگاه صنعتی سالم دام جام، مرزنشینان غیور نصرجا و حمل و نقل جاده ابریشم در تربت جام با مدیران این تعاونی ها دیدار و ضمن آگاهی از آخرین وضعیت و مشکلات این تعاونی‌ها، به مدیر تعاون استان خراسان رضوی ماموریت داد تا هرچه سریعتر مشکلات موجود در این تعاونی‌ها پیگیری و شرایط برای تسهیل فعالیت فراهم شود.

در ادامه کبیری  با حضور در شهر مرزی تایباد و بازدید از تعاونی تولیدی – توزیعی لاله‌های خونین در جریان امور مربوط به این تعاونی قرار گرفت. یکی از مشکلات اصلی این تعاونی که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارد، عدم تامین سرمایه برای تکمیل پروژه نیروگاه بادی بود که چندی پیش سرمایه گذار خارجی به دلیل شوک ارزی اخیر از ادامه همکاری سر باز زده است.

کبیری پس ازدرجریان قرارگرفتن مشکلات این تعاونی ، به مدیر تعاون استان خراسان رضوی ماموریت داد تا مشکل این تعاونی پیگیری و در اسرع وقت برطرف شود.

وی نیز با حضور در شهرستان خواف در استان خراسان رضوی با رزم حسینی استاندار  خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار استاندارخراسان رضوی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی موارد و موضوعات بررسی شده در جلسه را به شور گذاشتند.

در پایان این نشست نیز استاندار خراسان رضوی پیشنهاد مدل قلعه گنج کرمان را برای توسعه مناطق محروم در قالب تعاونی ارائه کرد که این پیشنهاد با استقبال محمد کبیری همراه بود و مقرر شد شرایط لازم برای اجرای طرحی مشابه قلعه گنج در قالب تعاونی در استان خراسان رضوی ایجاد شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان جنوبی نیز با حضور در شهرهای بیرجند، سربیشه و نهبندان از ۶ تعاونی تولیدی و توزیعی به نام های مسکن پادگان ۰۴، تولید خوراک دام، الغدیر، مصرف فرهنگیان، معدن شاهکوه و نگین ماندگار بازدید و در جریان آخرین پیشرفت پروژه‎های در دست اقدام و همچنین مشکلات این تعاونیها قرار گرفت.

گفتنی است: تعاونی های مناطق مرزی و محروم شرق کشور تا کنون با ایجاد بیش از ۵۶۰۰ فرصت شغلی، نقش بسزایی در کاهش بیکاری در این مناطق داشته اند به همین دلیل معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این سفر دو روزه، با اشاره به استفاده از سرمایه‌های موجود در این مناطق و همچنین شبیه سازی طرح‌های موفق در سایر مناطق کشور، بر ضرورت حمایت از تعاونی‌ها در راستای توسعه کسب و کار تاکید کرد.

درج دیدگاه