سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

کبیری خبر داد:اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیاردی به سیل‌زدگان/ کارگران بیکار بیمه بیکاری می‌گیرند

معاون وزیر تعاون، از پرداخت تسهیلات فوری به تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و متوسط تخریب شده ناشی از سیل گلستان خبرداد و جزئیات حمایت غذایی، دارویی و خدماتی از سیل زدگان این استان را تشریح کرد. به گزارش تعاون انلاین، محمد جعفر کبیری با تشریح اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سیل زدگان […]

معاون وزیر تعاون، از پرداخت تسهیلات فوری به تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و متوسط تخریب شده ناشی از سیل گلستان خبرداد و جزئیات حمایت غذایی، دارویی و خدماتی از سیل زدگان این استان را تشریح کرد.
به گزارش تعاون انلاین، محمد جعفر کبیری با تشریح اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سیل زدگان استان گلستان اظهار داشت: پیرو دستور وزیر به سازمان‌ها و معاونت‌ها به منظور کمک رسانی فوری، همه مجموعه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمک رسانی خوبی را تمهید کردند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به استان گلستان سفر کرد، با اشاره حمایت تسهیلاتی از سیل زدگان و بنگاه‌های اقتصادی گفت: در مجموع ۲ هزار فقره تسهیلات ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه برای هموطنانی که در سیل دچار آسیب دیدگی شدند مدنظر قرار خواهد گرفت که با معرفی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت می‌شود.

وی افزود: افرادی که ناشی از سیل در استان گلستان دچار آسیب دیدگی شدند می توانند با مراجعه به بانک رفاه و توسعه تعاون از این تسهیلات ۵‌میلیونی با نرخ سود صفر بهره مند شوند.

معاون وزیر تعاون، با بیان اینکه کارگرانی که ناشی از سیل و تخریب کارخانه، بنگاه و محل کار خود بیکار شدند، تا زمان گشایش محل کار و بکارگیری مجدد تحت پوشش بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت، افزود: در مجموع سازمان‌های تابعه وزارت تعاون برای بازسازی خانه های آسیب دیده که بعد از فروکش کردن سیلاب‌ها نیاز به بازسازی دارند، قول مساعد دادند تا مصالح مورد نیاز به ویژه سیمان با نرخ‌های بلاعوض تامین شود.

کبیری درباره کمک به احیای بنگاه‌ها، واحدها اقتصادی و کارخانجاتی که ناشی از سیل آسیب دیدند نیز گفت: برای بازسازی فوری واحدهای اقتصادی اعم از تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و متوسط (SME) خارج از شهرک های صنعتی با کمک بانک توسعه تعاون و همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بعد از شناسایی و تشخیص میزان خسارت وارده، تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در مورد واحدهای آسیب دیده در داخل شهرک‌های صنعتی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت تمهیدات و طرح هایی در نظر گرفته است. در این زمینه پیشنهاد جامعی از سوی وزارت صنعت در خصوص حمایت از احیای این بنگاه‌ها در اختیار هیأت وزیران قرار خواهد گرفت تا میزان تسهیلات و نرخ سود آن در جلسه چهارشنبه هفته جاری یا نهایتا یکشنبه هفته آینده هیأت دولت نهایی شود.

ارسال بسته‌های غذایی، شیرخشک و نیازهای ضروری خاص به مناطق سیل زده

«معاون امور تعاون» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره حمایت‌های کالایی از سیل زدگان گفت: سازمان‌ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه در سطوح مختلف کمک رسانی کالایی و خدماتی انجام دادند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷ هزار وعده غذای گرم توسط مجموعه سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مناطق سیل زده در حال توزیع است، ادامه داد: علاوه بر این ۷ هزار بسته غذایی و ضروری در کنار غذای گرم در حال ارائه به مردم عزیز در این مناطق است.

کبیری افزود: ۳۰ هزار وعده صبحانه و ۳۰ هزار میان وعده به همراه ۱۰ تن شیرخشک برای کودکان خردسال طی ۱۰ روز آینده توزیع خواهد شد، همچنین ۱۸۰۰ بسته از نیازهای ضروری خاص کودکان و بانوان نیز آماده شده است و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی و محیطی نیز ۱۰ هزار جفت چکمه به این منطقه ارسال می‌شود، گفت:  وسایل گرمایشی و پتو نیز طی روز آینده در اختیار هموطنان گلستانی قرار می گیرد.

هماهنگی برای تامین داروی مورد نیاز مردم

وی همچنین از برنامه ریزی برای تامین داروی مورد نیاز سیل زدگان خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی از طریق هلدینگ دارویی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی داروهای مورد نیاز اقصی نقاط استان را تامین می کند و با عاملیت سازمان برای افرادی که به بیمارستان دسترسی ندارند، توزیع خواهد شد.