شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

کبیری خبر داد: برنامه‌ریزی برای دریافت طلب ۱۸.۵۰۰ میلیارد تومانی بخش تعاون

مبارزه با فساد کبیری

کبیری گفت: برنامه ریزری برای تهاتر طلب بخش تعاون بابت خصوصی سازی در بودجه سال آینده در حال انجام است. 

کبیری گفت: برنامه ریزری برای تهاتر طلب بخش تعاون بابت خصوصی سازی در بودجه سال آینده در حال انجام است.

خبر خوش کبیری برای تعاونگران جوان چیست؟

به گزارش تعاون انلاین، محمد جعفر کبیری، معاون تعاون وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اعلام این مطلب در جمع نمایندگان رسانه های گروهی افزود: این رقم در حال حاضر به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و اقداماتی برای تادیه این بدهی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت از تشکیل تعاونی های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طبق آمار ۲۰۵ تعاونی دانش بنیان داشتیم که البته این تعاونی ها هر سال باید از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز دریافت کنند، از این بابت ۱۰۳ تعاونی دانش بنیان همچنان تاییدیه دانش بنیانی را دارا هستند و با هدف گسترش فعالیت آنها مرکز نواوری تعاون تاسیس شده است تا تسهیلاتی برای توسعه فعالیت آنها پرداخت شود.

وی با راه اندازی بازار تعاون در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد و ادامه داد: تعاونی ها اغلب تولیدات خوبی دارند اما مانند دیگر بنگاه های اقتصادی با مشگل نبود بازار مناسب روبرو هستند از این رو ما با راه اندازی بازار تعاون، در صدد حل این مشکل و برندسازی برامدیم  اولین معامله نیز با ضمانت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون صورت گرفت. به گفته وی این بازار یا تعاون مارکت با حضور ۱۱۰۰ شرکت تعاونی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی به موضوع اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال باید از ظرفیت تعاونی ها بهره گرفت . به عنوان مثال با ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ۱۸ هزار شغل ایجاد شدخ و امیدورم بتوانیم از این فرصت بیش از پیش بهره بگیریم .

هشدار نسبت به افزایش فعالیت غیررسمی تعاونی ها

معاون وزیر تعاون گفت: متاسفانه مصوبه هیئت مقررات‌زدایی در خصوص ثبت تغییرات تعاونی‌ها غیرقانونی و بدون مجوزهای لازم ابلاغ شده است و تداوم اجرای این مصوبه می‌تواند زمینه را برای فعالیت غیر رسمی تعاونی‌ها افزایش دهد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: این مصوبه بدون مجوز هیئت دولت ابلاغ و باعث شده تعاونی‌ها بدون اطلاع وزارت تعاون، تغییرات خود را ثبت کنند.کبیری گفت: در حال حاضر بررسی ها نشان می دهد تغییرات ثبتی تعاونی‌ها در حال کاهش است و این یعنی خطر.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: این کاهش بدان معناست که فعالیت‌های غیررسمی تعاونی‌ها در حال افزایش است و در این زمینه حتی وزارت اطلاعات گزارشی تهیه و خدمت رئیس جمهور نیز ارائه کرده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  نسبت به لغو این مصوبه ابراز امیدواری کرد.

درج دیدگاه