شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

کدام استان بیشترین بیکار را دارد؟/ کاهش بیکاری با توسعه مشاغل خانگی

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت رتبه اول بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۸۶ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، حسن عزیزی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، کل سهمیه اختصاص یافته به استان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی را ۲۸۱ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۲۹۰ طرح که یک هزار و ۱۸۵ مورد آن طرح های مستقل و ۱۰۵ مورد نیز طرح های پشتیبان بوده اند به ۶ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده اند.

عزیزی افزود: مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای یک هزار و ۱۸۵ طرح مستقل، ۱۱۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال و مجموع تسهیلات درنظرگرفته شده برای ۱۰۵ طرح پشتیبان ۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد فرصت شغلی که این تعداد طرح مستقبل و پشتیبان می توانند ایجاد کنند یک هزار و ۸۱۵ نفر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون از مجموع طرح های مستقل معرفی شده به بانک، ۶۲۶ طرح مبلغی معادل ۶۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و طرح های پشتیبان نیز ۲۷ طرح مبلغی معادل ۲۰ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

عزیزی در پایان و با بیان اینکه پرداخت ۸۶ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی ۷۸۸ فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: تاکنون بانک ها ۴۰ درصد سهمیه ابلاغی را پرداخت کرده اند. استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت رتبه اول بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.

درج دیدگاه