پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

کدام استان بیشترین تسهیلات طرح روستا تعاون را گرفت؟

کدام استان بیشترین تسهیلات طرح روستا تعاون را گرفت؟

استان فارس با سهمیه تشکیل ۱۵۰ تعاونی در اجرای طرح «روستا-تعاون» بیش‌ترین سهمیه کشور را در اختیار دارد.

استان فارس با سهمیه تشکیل ۱۵۰ تعاونی در اجرای طرح «روستا-تعاون» بیش‌ترین سهمیه کشور را در اختیار دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، طرح روستا تعاون طرحی بود که به منظور توسعه روستاهای کشور فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون نتایج بسیار مطلوبی دریافت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: این طرح به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اجرایی بخش تعاون، توسعه و توانمند‌سازی تعاونی‌های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان‌یافته اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی طرح «روستا- تعاون» به عنوان پایه اشتغال در روستا‌ها برنامه‌ریزی شده است.

سهراب مختاری با بیان اینکه فارس بیش‌ترین سهمیه را در بین استان‌های کشور در اجرای این طرح دارد، اعلام کرد: با توجه به توانمندی‌های بخش تعاون بیش‌ترین سهمیه جهت اجرای این طرح به استان فارس به تعداد ۱۵۰ تعاونی جهت اجرا در دو مرحله اختصاص داده شده است.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها ۵۳۳ تعاونی برای استفاده از این برنامه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده که این تعداد بیشتر از یک سوم کل تعاونی‌های معرفی شده در استان‌ها است و حدود ۱۴۰۰ تعاونی در این زمینه وجود دارد که ۵۳۳ تعاونی مربوط به استان فارس است که ۱۱۱ تعاونی آن تعاونی تازه تاسیس است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره نحوه عملکرد اجرای طرح «روستا-تعاون» اظهار داشت: برنامه‌های استان در این مورد در سطح کارگروه اشتغال استان مطرح و همزمان و به دنبال آن جلسات مکرر با فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی در جهت حمایت و تشکیل تعاونی‌های روستایی انجام گردید که نتیجه آن تشکیل ۲۵۴ تعاونی روستایی با ۴۸۰۹ عضو و پیش‌بینی ایجاد فرصت شغلی برای ۵۱۳۳ نفر بود.

مختاری با بیان اینکه بیشترین تعداد تعاونی‌ها در گرایش کشاورزی است که مهم‌ترین اولویت روستا‌های استان است، خاطرنشان کرد: تعداد تعاونی‌های فعال در سال ۹۳، ۳۲۷ تعاونی بوده است که در سال ۹۵ این آمار به ۴۵۷ تعاونی و در ۹ ماهه سال ۹۶ تعداد ۴۲۵ تعاونی فعال در استان به ثبت رسیده است.

وی با به اینکه ۵۰۰۰ روستا به صورت سالیانه در راستای اجرای این طرح در برنامه قرار دارند، افزود: با توجه به ابلاغ اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری این تعاونی‌ها برای دریافت استفاده از تسهیلات در اولویت قرار دارند.

درج دیدگاه