جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کدام استان رتبه اول تعاونی را دارد؟

در سال گذشته تشکیل جلسات هیات نظارت بر انتخابات حضور فعال در مجامع تعاونی‌ها، تمدید و صدور کارت بازرگانی، انجام خدمات مشاوره، انجام امور داوری،‌ برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات کارگروه هیأت اندیشه‌ورز، حضور و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی‌، تشکیل جلسات توسعه صادرات و‌ کمیسیون‌ها از جمله اقدامات سال گذشته اتاق تعاون استان اصفهان است.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان گفت: ۸۸ تعاونی از سال قبل تا امسال در استان اصفهان ایجاد شده و ‌سهم اصفهان از تعاونی‌های کشور ۱۴ درصد بوده و‌ دارای رتبه اول است.

به گزارش تعاون آنلاین، حبیب الله بهرامی عنوان کرد: قانون بخش تعاون در ۱۳ شهریور ۱۳۷۰ تصویب شد و این هفته به عنوان گرامیداشت تعاون انتخاب شد و در ابلاغیه کلی اصل ۴۴ توسط رهبر معظم انقلاب سهم بخش تعاون به میزان ۲۵ درصد تعیین شد، هرچند با گذشت چندین سال از این ابلاغیه و تصویب قانون آن، تعاون هنوز از ۲۵ درصد سهم خود فاصله دارد اما این به معنی کوتاهی کردن بخش تعاونی و نداشتن استحقاق بخش ۲۵ درصد نیست.

خبر مهم برای متقاضیان تسهیلات اشتغال در اصفهان

او یادآور شد: اگر تعاون به سهم خود نرسیده است به این برمی‌گردد که دولت‌ها هنوز نتوانسته‌اند چیزی را از بخش دولتی بگیرند و به بخش خصوصی و تعاون بدهند، دولت باید سریعاً واگذاری را انجام دهد زیرا بخش تعاون آمادگی و ظرفیت دریافت آن را دارد.

بهرامی تصریح کرد: از برنامه‌های بخش تعاون استان اصفهان، ساماندهی واحدهای کوچک و جذب سرمایه‌های کوچک برای انجام کارهای بزرگ است که جزو مهمترین برنامه‌های در حال انجام محسوب می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان ابراز کرد: در تکانه‌های دشمن این کسب و کارهای کوچک هستند که آسیب کمتری می‌بینند و‌ یکی از ویژگی‌های خوب تعاون حمایت از این کسب‌وکارهای کوچک است.

او در ادامه گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم حداقل یکی از این تعاریف مردمی کردن اقتصاد است که فعالیت‌های تعاون هم در همین حیطه است.

بهرامی همچنین اذعان کرد: اگر به دنبال نجات کشور از معضلات موجود هستیم راه حل آن اقتصاد مقاومتی به معنی مردمی کردن آن است.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان تأکید کرد: یک شرکت تعاونی با اعضایی که دارد تمامی شرایط مردمی کردن اقتصاد را در خود دارد و توجه به تعاون به همین دلیل مطرح می‌شود، در دنیا برای توسعه پایدار و‌ تکاثر ثروت به سمت تعاونی می‌روند.

او در ادامه عنوان کرد:  تعاونی‌ها در دنیا ۱۰ درصد اشتغال را به وجود آورده‌اند، از ۹۳ هزار تعاونی در کشور تعداد ۳ هزار و ۲۶۱ مورد آن در استان اصفهان قرار دارد که با ۵۵۰ هزار عضو تعداد ۵۱ هزار شاغل دارد. در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توزیع ثروت اقدام به تشکیل تعاونی‌های بزرگ از جمله سهامی عدالت، تعاونی دانش‌بنیان و… شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان مطرح کرد: ۸۸ تعاونی از سال قبل تا امسال در استان اصفهان ایجاد شده و ‌سهم اصفهان از تعاونی‌های کشور ۱۴ درصد بوده و‌ دارای رتبه اول است.

او عنوان کرد: از دولت تقاضا داریم نسبت به قوانینی که برای تشویق تعاونی‌ها در بخش مالیات و بیمه‌ها است، اقدام کند و‌ راهبرد‌هایی مانند ترویج‌ فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و‌ توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعامل شبکه‌ای، تقویت همکاری بین دستگاهی، توسعه بازار و برند تعاونی‌ها و نظارت بر تعاونی‌ها را در دستور کار بگذارد.

درج دیدگاه