پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

کدام بانک ها بیشترین تسهیلات اشتغال فراگیر را دادند/ هزینه ایجاد هر شغل چقدر است؟

بیشترین تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط پست بانک، صندوق کارآفرینی، توسعه تعاون و بانک کشاورزی پرداخت شده است

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: ۴۵ میلیارد و ۲۸۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی امسال در این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش تعاون آنلاین، علی حسن زاده افزود: تسهیلات پرداخت شده در قالب ۳۱ طرح در زمینه های صنعت، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری بوده است. با پرداخت این تسهیلات ۷۳ فرصت شغلی جدید در محلات ایجاد شده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت : این شهرستان در جذب و پرداخت تسهیلات رتبه اول استان مرکزی را دارد و توانسته عملکردی بیش از اعتبار مصوب داشته باشد. منابع مالی تسهیلات مصوب محلات امسال در بخش اشتغال روستایی ۲۶ میلیارد ریال بوده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: ۲طرح در سال جاری در بخش اشتغال فراگیر با پرداخت ۶ میلیارد ریال اجرا شده که زمینه اشتغال ۶ نفر را فراهم کرده است.

حسن زاده اظهار داشت: بیشترین تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط پست بانک، صندوق کارآفرینی، توسعه تعاون و بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ طرح در بخش اشتغال روستایی در این شهرستان بررسی و در سامانه کارا به ثبت رسیده و در مجموع برای این طرح ها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات افزود: منابع مالی تخصیصی محلات در بخش اشتغال فراگیر ۱۱۶ میلیارد ریال است که ۲ برابر مبلغ تخصیصی طرح به بانک معرفی شده و محدودیت پرداختی وجود ندارد.

محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت با نرخ بیکاری هشت و یک دهم درصد، رتبه ششم استان مرکزی را به خود اختصاص داده اما از نظر تعداد دانش آموخته جویای کار در جایگاه سوم است.

درج دیدگاه