جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کدام طرح‌ها مشمول تسهیلات اشتغالزایی نمی‌شوند؟

۲۶۰ میلیارد تومان طرح اشتغالزای این استان در سیستم بانکی منتظر دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان طرح اشتغالزای این استان در سیستم بانکی منتظر دریافت تسهیلات هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب  اظهارداشت: تاکنون بالغ بر ۱۸۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان طرح اشتغال روستایی به مرحله پرداخت و  ۲۶۰ میلیارد تومان طرح در سیستم بانکی نیز در شعب استانی در دست بررسی است.

وی افزود: نکته مورد تاکید مدیریت ارشد استان درپرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نظارت جدی و اساسی بر اجرای طرح‌هاست به طوری که کمیته نظارت در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: حدود ۲۰۰ طرح  اشتغال روستایی مورد نظارت و بررسی قرار گرفته زیرا ما علاوه بر پرداخت تسهیلات وظیفه صیانت از منابع  را نیز در اختیار داریم تا منجر به تولید و اشتغال شود.

وی بیان کرد: از سیستم بانکی نیز انتظار می‌رود در راستای اجرای نظر کمیته‌ها همکاری و دقت نظر بیشتری  در مرحله پرداخت  داشته باشند تا خروجی کار منجر به تولید و اشتغال در روستاها شود.

آشتاب با اشاره به اینکه در شهرستان رومشکان ۱۶ میلیارد تومان  طرح اشتغال روستایی شناسایی شده است گفت: تاکید ما رعایت عدالت در سهم بخشی و شهرستانی است  و در این میان رسالت بانک و دستگاه‌ها سنگین است. بانک‌ها عملکرد و چارچوب‌های  مورد نظر را لحاظ کنند البته به شرطی که دستگاه  طرح مورد نظر را شناسایی کند و مجری  نیز پای کار باشد.

وی به برخی از طرح‌هایی که شامل تسهیلات اشتغال روستایی نمی‌شوند نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها از معرفی طرح  دام‌های سبک و سنگین به استثنای اصلاح نژاد، ممنوعیت پرداخت اشتغال  روستایی به خرید خودرو، خرید و فروش طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی، ساخت هتل به جز اماکن بوم گردی، اکتشاف معادن، تولید مصالح ساختمان، ایجاد و توسعه پمپ بنزین برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی خودداری کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهارداشت: طرح‌های اشتغال روستایی شهرستان رومشکان باید بررسی و وارد چرخه تولید شوند تا این شهرستان نیز از مزایا  و ظرفیت‌های این طرح بهره‌مند شود

درج دیدگاه