پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

کدام کارگران سیل زده بیمه بیکاری می‌گیرند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تمام کارگران آسیب دیده در سیلاب اخیر که بیکار شده‌اند بدون محدودیت بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تمام کارگران آسیب دیده در سیلاب اخیر که بیکار شده‌اند بدون محدودیت بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
به گزارش تعاون آنلاین، شکرالله شیرخانی در ایلام اظهار داشت: تمام کارگران آسیب دیده در سیلاب اخیر که بیکار شده‌اند بدون محدودیت بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی افزود: آسیب دیدگان مناطق سیل زده می‌توانند بدون نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت خاص، بیمه بیکاری خود را دریافت کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: بیمه‌شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی بیکار می‌شوند، برای دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری، نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند، با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی در ادامه از خرید بیش از سه تن آرد، کمک ده و پنج میلیونی مدیران بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران استان برای کمک به مددجویان بهزیستی و تخصیص وام ضروری رایگان به عنوان دیگر اقدامات این دستگاه برای کمک به سیل زدگان استان خبر داد.

شیرخانی یادآور شد: بانک رفاه کارگران ۵۲۵ میلیون ریال و بانک توسعه تعاون نیز ۴۰۰ میلیون ریال به مردم سیل زده کمک کردند.

گفتنی است، فرد بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده باشد، همچنین بیمه‌شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی بیکار شوند، می‌توانند از مقررات این قانون استفاده کنند.