چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

نتایج دهمین مرحله پایش محیط کسب و کار بخش تعاون اعلام شد

کسب و کار تعاون

نتایج دهمین مرحله پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان ۹۷ شامل شاخص ملی محیط کسب و کار به تفکیک استانها، بخش ها و فعالیت های اقتصادی نشان می دهد شاخص ملی ۶.۰۹ بوده است. به گزارش تعاون آنلاین براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان […]

نتایج دهمین مرحله پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان ۹۷ شامل شاخص ملی محیط کسب و کار به تفکیک استانها، بخش ها و فعالیت های اقتصادی نشان می دهد شاخص ملی ۶.۰۹ بوده است.

به گزارش تعاون آنلاین براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان ۹۷ رقم شاخص ملی ۶.۰۹ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شده که تغییر بسیار اندکی نسبت به فصل گذشته (پاییز ۹۷ با میانگین۶.۰۷) را نشان می دهد.

در پاییز ۹۷ فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پایش، به ترتیب سه مولفه غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه، دشواری تامین مالی از بانک ها و تولید و عرضه نسبتا آزاد کالای غیراستاندارد و تقلبی در بازار را نامناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار کشور نسبت به سایر مولفه ها ارزیابی کرده‌اند.

محدودیت در دسترسی به برق در ۶ دوره قبلی مساعدترین مولفه کسب و کار ارزیابی شده است.

براساس این گزارش استان های خراسان شمالی دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار و استان های گیلان و گلستان دارای بهترین وضعیت محیط کسب و کار نسبت به سایر استان ها ارزیابی شده اند.

درج دیدگاه