سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

توانمند سازی کشاورزان هدف اصلی سازمان تعاون روستایی است

کشاورزی روستا خراسان رضوی

شبکه بزرگ تعاون روستایی خراسان رضوی با دارا بودن ۶۵۵ تشکل، یکی از بزرگترین شبکه‌های تعاون روستایی در کشور است. استان خراسان رضوی با ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا، براساس سرشماری سال ۹۵ در مجموع چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و ۹۲۴ نفر جمعیت شهری و یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر جمعیت روستایی دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: آموزش و توانمندسازی سازی کشاورزان و اعضای شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی نیز از دیگر اقداماتی است که سالانه به صورت منظم و برنامه ریزی شده انجام می‌شود و سالانه حدود ۱۵ هزار نفر از کشاورزان و اعضای اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا می‌گیرند.

به گزارش تعاون آنلاین، محسن اسفندیاری با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار تن اقلام حمایتی در بین کشاورزان روستایی این استان توزیع می شود  افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت بخش کشاورزی و سهم این بخش در اقتصاد، توجه و حمایت از فعالان کشاورزی جزء اولویت‌ها محسوب می‌شود.

کشاورزان نقش اصلی توسعه و تقویت تعاون روستایی

وی ادامه داد: از اقدامات بسیار مهم شبکه تعاون روستایی ارائه خدمات به کشاورزان و روستائیان از جمله توزیع آرد روستایی، کود شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی مانند بذر و همچنین پخش سوخت روستایی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۴۸۲ هزار تن اقلام حمایتی در بین کشاورزان روستایی توزیع شده است که شامل آرد به میزان ۱۴۶ هزارتن، کود شیمیایی به میزان ۱۲۶ هزارتن و بیش از ۲۱۰ هزارتن نهاده‌های دامی بود.

اسفندیاری افزود: خرید تضمینی، توافقی و حمایتی نیز از دیگر خدماتی است که این سازمان با هدف حمایت از کشاورزان و روستائیان ارائه می‌دهد و خرید تضمینی مباشرتی گندم به میزان ۶۸ هزار و ۵۹۹ تن، خرید توافقی محصولات کشاورزی به میزان ۴۶۱ هزار و ۲۲۰ تن و خرید حمایتی محصولات کشاورزی به میزان هفت هزار و ۱۲۸ تن از جمله اقدامات و خریدهای انجام شده در سال گذشته است.

 

 

درج دیدگاه