جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کلانتری: اتکا به منابع دولتی با ماهیت تعاونی ها همخوانی نیست

اتکا صرف تعاونی ها به منابع دولتی با ماهیت این بنگاه ها همخوانی ندارد. به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری در نشست با نمایندگان شرکت ها و تعاونی های استان ایلام با اعلام این مطلب افزود:اولین خطای ذهنی تعاونی ها این است که اگر تسهیلات دریافت کنند دیگر هیچ انتظاری از دولت ندارند در […]

اتکا صرف تعاونی ها به منابع دولتی با ماهیت این بنگاه ها همخوانی ندارد.

به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری در نشست با نمایندگان شرکت ها و تعاونی های استان ایلام با اعلام این مطلب افزود:اولین خطای ذهنی تعاونی ها این است که اگر تسهیلات دریافت کنند دیگر هیچ انتظاری از دولت ندارند در صورتی که تعاونی یعنی اتکا به خود و نگاه به ظرفیت های کوچک پراکنده است.

وی با بیان اینکه تعاون با ایجاد هم افزایی می تواند سرمایه های اجتماعی را رشد دهد افزود: یکی از ثروت های بخش تعاون امکان تعامل شبکه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه هم افزایی به وجود آید.

او با تاکید بر اینکه طرح روستا تعاون به زودی اجرایی خواهد شد، ادامه داد:اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی تبدیل می‌شود و مشخصه‌ بخش تعاون این است که که دارای گرایش اجتماعی است یعنی در کنار توجه به انسان‌ها به رشد اقتصادی هم توجه دارد.

وی اضافه کرد: کار و فکر و تدبیر باید در تعاونی ها نهادینه شود و از امکانات اولیه تولید استفاده کرد در این صورت تعاونی ها می توانند تحول عظیمی را در کشور ایجاد کنند.

وی سه مقوله آموزش، شناخت فرصت های موجود و داشتن هیات مدیره قوی را ارکان لازم برای موفقیت تعاونی ها ضروری دانست و ادامه داد: برای توسعه بخش تعاون عزم ملی نیاز است که مردم را برای فعالیت های اقتصادی به سوی بخش تعاونی سوق دهد.

کلانتری بر اهمیت توسعه مشارکت مردم در ایده و نوآوری و طرح های جدید تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم در عرصه جهانی و بین المللی توسعه ای موفق را دنبال کنیم باید متکی به توانایی مردم و مشارکت آنان بوده و به روش های مبتنی بر رشد توانمندی های درون تعاونی توجه شود.

درج دیدگاه