جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کلانتری: اجرای طرح روستا تعاون مانع از مهاجرت بی رویه از روستاها می شود

طرح روستا تعاون می تواند از مهاجرت بی رویه روستاییان به کلان شهرها پیشگیری کند . به گزارش تعاون آنلاین، مهندس کلانتری با اعلام این مطلب در نشست مشترک با فرمانداران استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: طرح روستا تعاون طرحی است که به موازات تقویت روحیه مشارکت و همبستگی در روستاها ، […]

طرح روستا تعاون می تواند از مهاجرت بی رویه روستاییان به کلان شهرها پیشگیری کند .

به گزارش تعاون آنلاین، مهندس کلانتری با اعلام این مطلب در نشست مشترک با فرمانداران استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: طرح روستا تعاون طرحی است که به موازات تقویت روحیه مشارکت و همبستگی در روستاها ، فرصت های شغلی پایدار و متنوعی را در این مناطق ایجاد می کند .

در این نشست که جمعی از معاونین ، رؤسا و کارشناسان ستادی حوزه تعاون این اداره کل ، محققین و اساتید دانشگاه،رییس و  دبیر اتاق تعاون استان و تعدادی از مدیران شرکت های تعاونی و تعاونگران حضور داشتند ،کلانتری افزود : تعاون همواره بر پایه اخلاق عمومی،پایبندی به ارزشها و بسط و گسترش گفتمان اقتصادی استوار بوده است و از همین روست که تقویت و ترویج فرهنگ تعاون در کشور می تواند به موازات ایجاد روحیه کار جمعی و تعامل سازنده مشکلات اقتصادی میهن اسلامی را مرتفع نموده و به تثبیت اشتغال کمک نماید

اضافه کرد:تعاون یکی از سه رکن اقتصادی در کنار بخش خصوصی و دولتی محسوب می‌شود که نسبت به دو رکن دیگر، در مواجه شدن با دوره های تحریم و سختی‌های اقتصادی پایدارتر است چراکه تعاونی‌ها متکی به اعضا هستند و خود اعضا در این شرایط کمک می‌کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهایی که موجب تقویت و ایجاد اشتغال در روستاها می‌شود بخش تعاون است خاطرنشان کرد:برای اینکه این تسهیلات صرفا به مشاغل پراکنده ، موفق و کم بازده ارائه نشود بهترین راهکار تشکیل تعاونی‌هایی متناسب با ظرفیت روستاها از بین کشاورزان، دامداران و زنان و مردان روستایی است.

وی با بیان اینکه روستائیان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند، افزود: در مرحله نخست اجرای طرح تعاون روستا هزار تعاونی در هزار روستا باید ایجاد شود .

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: تعاونی‌هایی که از قبل تشکیل شده و فعال هستند و برای اجرای طرح های توسعه ای به تقویت و حمایت مالی نیاز دارند در اولویت دریافت تسهیلات می باشند .

وی در پایان تاکید کرد : با توجه به تسهیلات اختصاصی که در برنامه بودجه  برای این تعاونی ها در نظر گرفته شده فرصت مناسبی برای توسعه روستاها از طریق طرح روستا تعاون فراهم شده است و با توجه به ظرفیت های و پتانسیل های موجود در این زمینه امیدواریم اجرای این طرح بتواند اشتغال و تولید را در روستاهای رونق بخشد و تحولات چشمگیری را در روستاهای محل اجرای طرح پدید آورد.

درج دیدگاه