جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کلانتری خبر داد: سه هزار تعاونی فعال است/ سه هزار تعاونی برای بهره مندی از تسهیلات اشتغال روستایی درخواست دادند

طرح های ارائه شده توسط این سه هزار تعاونی در مرحله بررسی در کارگروه ها و بانک های عامل برای تصویب قرار دارد. در بحث تسهیلات اشتغال روستایی یکی از اولویت ها استفاده تعاونی ها از این ظرفیت است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا کنون سه هزار تعاونی در سطح کشور برای استفاده از تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی درخواست دادند.

به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری اظهار داشت: طرح های ارائه شده توسط این سه هزار تعاونی در مرحله بررسی در کارگروه ها و بانک های عامل برای تصویب قرار دارد. در بحث تسهیلات اشتغال روستایی یکی از اولویت ها استفاده تعاونی ها از این ظرفیت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پیش بینی شده ۱۰ تا ۱۵ درصد از تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار تعاونی ها قرار گیرد.

کلانتری گفت: تعاونی ها می توانند در حوزه رشد تولید داخلی و اشتغال همراه با کاهش فقر نقش موثری داشته باشند.

سه هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد

به گفته وی سه هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که هرکدام می توانند در محله، روستا و شهر خودشان نقش موثری را در بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال ایفا کنند.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۴۰۰ تعاونی مرزنشین با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو در کشور فعال هستند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از این اعضا در سیستان و بلوچستان سکونت دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور تخصص داده شده که از این میزان اعتبار، بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به روستاهای مرزی و محروم سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که تعاونی های مرزنشین این استان با ارائه طرح های مناسب می توانند بهترین بهره را از این تسهیلات ببرند.

کلانتری تصریح کرد: همچنین ۸۰۰ تعاونی دهیاری در کشور وجود دارد که ۱۸ هزار روستا را تحت پوشش قرار می دهند که می توان از این ظرفیت برای بحث توسعه روستاها با مشارکت مردم، شوراها و دهیاری ها بهره گرفت.

درج دیدگاه