چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

کلانتری در نشست رونمایی از تعاونی امداد خودرو : فرهنگ تعاون با امدادخودروها در کشور به حرکت در می آید

تعاون آنلاین – معاون امور تعاون در نشست رونمایی از نخستین تعاونی شرکت های امداد خودرو کشور گفت: بر اساس اصل ۴۴ دولت موظف است زمینه واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی را فراهم کند و تشکیل تعاونی های تامین نیاز از جمله اقدامات در این زمینه است.

 

حمید کلانتری در این نشست ضمن اشاره به فواید تعاونی های تامین نیاز گفت: «مردم به دو صورت می توانند در خصوصی سازی نقش ایفا کنند، یکی غیر سازمان یافته و دیگری سازمان یافته. تشکیل تعاونی ها مخصوصا تعاونی های تامین نیاز از روش های درگیری سازمان یافته مردم در انجام امور کشور است. تعاونی های هم رشته با تشکیل یک تعاونی می توانند فعالیت ها را بهره ور کند و کیفیت را ارتقا دهد. »

وی افزود: برای همه ما پیش آمده که به دلیل نقص فنی خودرو در راه مانده ایم و نیاز به کمک رسانی امداد خودرو بوده ایم. رعایت حقوق مصرف کننده اولین و مهمترین گام و وظیفه تعاونی است و می تواند موجب افزایش بهره وری، هم افزایی و هماهنگی شود. از نکات منفی که امروز وجود دارد این است که برای امداد خودروها تعرفه های روشن و شفاف وجود ندارد چون هر شرکتی برای خود تعرفه تعیین کرده است. وضعیت امنیت و خدمت خودرو ها هم پیش بینی نشده است اما با تاسیس این تعاونی به این نیازها پاسخ داده می شود. با تاسیس تعاونی مردم متوجه می شوند چه خدمتی می گیرند و چه میزان باید خدمت بگیرند. تعاونی هم باید این استانداردها را به اطلاع عموم برساند تا اعتماد مردم جلب شود.»

معاون تعاون ادامه داد: «از دیگر فواید تاسیس تعاونی تامین نیاز امداد خودرو این است که می توان از نظر ارائه خدمت و بهره وری ایجاد کنیم و خودروها را نوسازی کرد. اولین گام تاسیس یک سیستم مجازی است تا بتوانند به صورت هماهنگ خدمت رسانی کنند.»

به گزارش تعاون آنلاین، کلانتری همچنین از شهرداری ها درخواست کرد تا با تعاونی شرکت های امداد خودرو همکاری کنند.

وی با ارائه پیشنهاد به تعاونی گفت : «پیشنهاد من به تعاونی این است که آمار کمی و کیفی شرکت های موجود و میزان خدمات رسانی سنجیده شود و در عین حال از مردم هم نظرخواهی به عمل بیاید تا بدین طریق یک نظارت عمومی و هماهنگی در بین شرکتهای مختلف حاصل شود. وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در زمینه ارائه مشاوره های حقوقی و آموزش و همینطور اعطای تسهیلات برای نوسازی و هماهنگی با دستگاه های اجرایی به تعاونی کمک می کند.»

در این نشست لباسهای جدید و متحد الشکل امداد خودرو توسط معاون تعاون به کارمندان اهدا شد تا از این پس در ناوگان امداد خودرو استفاده شود. این نشست با رژه خودروهای امدادی به اتمام رسید.

2 دیدگاه ها

درج دیدگاه