جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کلانتری: هدف از جشنواره ملی تعاونگران الگوسازی برای تعاونی‌هاست/ خراسان رضوی بالاترین استقبال از جشنواره را ثبت کرد

سید حمید کلانتری

هدف اصلی از برگزاری جشنواره ملی تعاونگران، الگوسازی برای تعاونی ها و این بخش از اقتصاد است. به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری ، معاون تعاون وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اعلام این مطلب در یک برنامه نلویزیونی گفت: استقبال از این جشنواره امسال بسیار مناسب بود به طوری که در حدود […]

هدف اصلی از برگزاری جشنواره ملی تعاونگران، الگوسازی برای تعاونی ها و این بخش از اقتصاد است.
به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری ، معاون تعاون وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اعلام این مطلب در یک برنامه نلویزیونی گفت: استقبال از این جشنواره امسال بسیار مناسب بود به طوری که در حدود ۱۴ هزار و ۲۰۰ تعاونی برای حضور در این جشنواره ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته رقمی بسیار مناسب تلقی می شود .
وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی برگزاری این جشنواره الگوسازی برای این بخش مهم از اقتصاد است، گفت: امیدواریم بتوانیم برای تعاونگران ، الگوهای مدیریتی ، تولیدی ، اقتصادی و … را با معرفی تعاونگران برتر در ایران ارائه کنیم .
وی با تاکید بر اینکه پراکنش تعاونی ها در ایران بالاست و این واحدهای اقتصادی در دورافتاده ترین نقاط مرزی تا مرکز کشور فعالیت می کنند، اضافه کرد: تعاونی ها از کوچکترین مقیاس یعنی تعاونی ها هفت نفره تا بسیار بزرگ با اعضای بسیار زیاد در حال فعالیت هستند .
به گفته وی سیزدهمین جشنواره ملی تعاون در اولین روز از هفته تعاون برگزار خواهد شد . او درباره معیارهای انتخاب تعاونی های برتر گفت: پارامترها به آنها اطلاع داده شده است . هر چه تعداد اعضای تعاونی ها و تعداد شغلی که ایجاد کرده اند، بیشتر باشد، شانس آنها بالاتر است . تولید اقتصادی، میزان فروش، حجم صاردات برای تعاونی های صادرات گرا و … در کنار خوشنامی و عدم زیان دهی در سه سال کمتوالی از جمله برخی معیارهاست .
او درباره ترکیب ثبت نام کنندگان نیز گفت: در حدود ۴۰۴۴ تعاونی خدمات، ۳۲۷۰ تعاونی کشاورزی و ۲۴۷۰ تعاونی در حوزه صنعت ثبت نام کرده اند .
کلانتری در توضیح این مطلب افزود: در حدود ۱۵۰ تعاونی دانس بنیان در کشور فعالیت می کند اما از همین تعداد ۵۴ تعاونی برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده اند . وی تعداد تعاونی های صنایع دستی خاضر در جشنواره را ۹۵۰ تعاونی اعلام کرد.
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار تعاونی فعال در ایران فعالیت می کنند، گفت: در این میان استقبال از این جشنواره در استان خراسان رضوی با حضور ۱۸۰۰ تعاونی، اردبیل با ۱۰۲۲ تعاونی و کرمان ۹۴۲ تعاونی بالاتر از سایر استان ها بوده است.
او توضیح داد: این جشنواره در دو سطح برگزار می شود . سطح اول در استان هاست و که منتخبین درهر استان با گرایش هایی که هست معرفی می شوند . سپس در سطح ملی تعاونی ها در گرایش های اعلام شده ثبت نام خواهند کرد.

درج دیدگاه