پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

کمبود میوه شب عید صحت دارد؟

مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران : هیچ نگرانی از بابت نیاز میوه شب عید شهروندان استان تهران، وجود ندارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران : هیچ نگرانی از بابت نیاز میوه شب عید شهروندان استان تهران، وجود ندارد.

به گزارش تعاون آنلاین، کارگروه تنظیم بازار استان، صبح امروز(دوشنبه) با حضور در مرکز سردخانه نوآوران خاورمیانه منطقه شمس‌آباد تهران، از روند ذخیره‌سازی میوه‌های مورد نیاز بازار در ایام پایانی سال بازدید کرده و در جریان آخرین اقدامات در این حوزه، قرار گرفتند.

حسن‌رضا یوسف‌وند، مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران در حاشیه این بازدید، ضمن اشاره به روند تهیه میوه‌های مورد نیاز بازار، با قدردانی از حضور امامی‌امین، معاون استاندار، قاسمی فرزاد، مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری و سایر اعضای کارگروه در این مرکز، اظهار داشت: بالغ بر ۴۵۰۰ تن سهیمه پرتقال و حدود ۳۵۰۰تن، سهمیه سیب مورد نیاز بازار استان در ایام شب عید بوده که کل این برآورد، تهیه و ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: از مجموع ۶۲۰۰ تن سیب ذخیره شده، پس از طی فرآیند جداسازی و ذخیره سازی، بالغ بر ۳۳۰۰تن سیب در اندازه‌های استاندارد تعیین شده، آماده عرضه به بازار خواهد شد. البته میوه پرتقال نیز تهیه شده و به صورت آماده و پس از انجام پروسه جداسازی وارد استان شده است.

یوسف‌وند تصریح کرد: پروسه جداسازی و اعمال استانداردهای اعلام شده، تا پایان بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد و برای عرضه آن در بازار، مترصد اعلام ستاد تنظیم بازار خواهیم بود. البته سیب و پرتقال تهیه شده، به منظور تعادل‌بخشی و تنظیم بازار آماده شده و ما در مقام تامین این اقلام به صورت کلی در بازار نیستیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران یادآور شد: سیب قرمز و زردی که اکنون در سردخانه‌های استان، در حال آماده‌سازی بوده، از باغات شهرستان دماوند تامین و نیز، پرتقال موجود هم از باغات شهرستان‌های ساری، نکا، قائمشهر و تنکابن تهیه و تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت، به منظور تنظیم در بازار ایام پایانی سال، بر تهیه میوه‌های پرمصرف و غیرلوکس متمرکز شده و هیچ نگرانی از بابت نیاز میوه شب عید شهروندان استان تهران، وجود ندارد.

درج دیدگاه