جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بهره مندی طرح های توجیه‌دار افتصادی از یارانه تسهیلات اشتغال فراگیر

یاسوج تسهیلات اشتغالزا

در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار، دولت طرح های اشتغالزای بخش های خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته‌های منتخب برنامه اشتغال فراگیر بوده اند، در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس بررسی های انجام شده هفت طرح دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی با تصویب کمیته فنی اشتغال در این استان از یارانه تسهیلات اشتغال فراگیر بهره مند می شوند.

به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک مرام در این زمینه اظهار داشت: حداقل میزان یارانه سود تسهیلات ۲ واحد درصد، برای مناطق روستایی و مناطق محروم ۵ واحد درصد بوده و سایر مناطق ۲ واحد درصد است.

اشتغال از مسیر مراکز کاریابی

وی افزود: یارانه مبلغی است که به صورت کمک بلاعوض در قالب اعتبارات عمومی دولت برای تعدیل نرخ سود و کارمزد تسهیلات بانکی به طرح‌های اقتصادی واجد شرایط آئین نامه پرداخت می‌شود.

نیک مرام بیان کرد: ضروری است دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این استان برای صدور پروانه بهره برداری طرح‌های واجد شرایط به منظور بهره مندی آنها از یارانه تسهیلات فراگیر همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: موضوع پرداخت یارانه تسهیلات فراگیر در شرایط کنونی کشور می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات کارفرمایان و زمینه ساز اشتغال افراد در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت کار در خصوص ظرفیت بانک‌ها در پذیرش طرح‌ها، باید تکلیف طرح‌های روستایی جامانده از دریافت تسهیلات (بیشتر در حوزه امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد) که به دلایل مختلف به بانک‌ها معرفی نشده بودند، مشخص شوند.

بر اساس این گزارش، ۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند. حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است. کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

 

درج دیدگاه