جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

گلایه مهم مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از نظام بانکی

آیا نگاه تسهیل گری برای روان سازی سرمایه گذاران وجود دارد؟ به گزارش تعاون آنلاین،  این سئوالی است که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد مطرح کرد . محمد حسین ریاحی که در جلسه مرکز پایش اشتغال و بیکاری استان یزد صحبت می کرد، ادامه داد: متاسفانه نظام بانکی در ایران یک […]

آیا نگاه تسهیل گری برای روان سازی سرمایه گذاران وجود دارد؟

به گزارش تعاون آنلاین،  این سئوالی است که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد مطرح کرد . محمد حسین ریاحی که در جلسه مرکز پایش اشتغال و بیکاری استان یزد صحبت می کرد، ادامه داد: متاسفانه نظام بانکی در ایران یک طرفه است و در نتیجه با شرایط موجود سرمایه گذاران با موانع زیادی روبرو هستند.

وی  در توضیح این مطلب افزود: اکنون بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به دلیل معوقات بانکی پلمپ شده‌اند، بنابراین باید راهی برای استفاده از این بنگاه‌ها وجود داشته باشد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی بااستعدادی در استان یزد داریم، گفت: مشکل موجود در این زمینه نداشتن مهارت این افراد است چرا که تجربه محیط کار واقعی را ندارند .

ریاحی با اشاره به این که ضرورت دارد تا فارغ‌التحصیلان، مهارتی شوند، تاکید کرد: کارورزی راهی موثر و فرصتی مناسب در این زمینه است چرا که کارورزی پیوند بین دانشگاه و محیط کار است .

وی دیگر مشکلات موجود را فرآیندهای اداری طولانی دانست و تصریح کرد: ما باید نظام تسهیل‌گری را ایجاد کرده و قوانین را پایش کنیم .

این مسئول با تاکید بر این که ما نسبت به جامعه مسئول هستیم، افزود: برای این که تسهیل‌گر باشیم و این فرآیند اداری پیچیدگی نداشته باشد، باید نظام مجوز دادن در دستگاه‌ها مورد پایش قرار گیرد .

وی شناخت فرصت های کاری را از ضروریات دانست و گفت: دادن مجوز بدون بررسی فرصت و نیاز جامعه یکی از مسائل نادرستی است که متاسفانه شاهد آن هستیم بنابراین متولیان دستگاه‌ها باید این موارد را آنالیز کرده و با توجه به ظرفیت‌های جامعه نیازسنجی کنند .

ریاحی با اشاره به پیوند بین صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند ظرفیتها را بشناسد و بر مبنای آن برنامه‌ریزی کند .

وی اظهار کرد: باید هر دستگاهی به پایش اشتغال و بیکاری بپردازد و نتیجه را به کارگروه اشتغال استان ارائه کند .

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همچنین پیشنهاد کرد: جهت ارائه راهکارهایی مناسب برای رونق و توسعه کسب و کار، نظام بانکداری برای اقتصاد تعاونی باید شکل تعاونی به فرد بگیرد .

معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان در استان

«فریبا آیت اللهی» مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: در آذرماه ۹۶ در اولین جلسه تیم اقتصادی استان مصوب شد که دستگاه‌های اقتصادی استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با زمینه اشتغال تحصیل‌کرده‌ها و زنان با توجه به مزیت‌های استان فراهم شود .

وی بیان کرد: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان تحصیل‌کرده یک معضل جدی در استان است .

وی با اشاره به این که ۱۸ هزار و ۵۰۰ شغل براساس نظر خود دستگاه های اجرایی به آنها اعلام شد، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از این دستگاه‌ها این تعهد عملی نشده است .

آیت‌اللهی در پایان نیز از دستگاه اجرایی صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا گزارشی از تسهیلات رونق تولید را جهت تثبیت اشتغال در جلسه آینده و سایر دستگاه‌ها نیز گزارشی از سامانه رصد ارائه دهند.

درج دیدگاه