شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

کشاورزان گندم، تاکنون چقدر گندم فروختند؟

گندم هرمزگان

هر ساله حدود ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به کشت گندم می‌رود.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: بیش از ۱۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف به ارزش ۳۱۵ میلیارد ریال از ابتدای فصل خرید (اواخر فروردین ماه امسال) تاکنون از کشاورزان این استان خریداری شد.

به گزارش تعاون آنلاین، سیروس اسدپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برداشت گندم هر ساله از اواخر فروردین در مناطق مختلف استان هرمزگان آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

وی بیان داشت: نرخ مصوب خرید تضمینی گندم معمولی برای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال و گندم دروم ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد در نظر گرفته شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ابلاغ شده برای حمایت از گندم کارانی که مزرعه آنان دارای کنترل کیفی و بهداشتی مطلوب و گندم تولیدی شأن در حد استاندارد و کیفیت ممتاز باشد، گندم معمولی با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و گندم دروم ۱۸ هزار ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد خریداری می‌شود.

اسدپور یادآور شد: امسال ۴ مرکز خرید گندم در شهرستان حاجی آباد شامل مرکز گهکم، طاشکوئیه، احمدی و فارغان و یک مرکز خرید نیز در بستک توسط تعاون روستایی پیش بینی شده است.

وی گفت: گندم از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ثبت مشخصات کرده باشند، خریداری می‌شود.

 

درج دیدگاه