چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

گوجه فرنگی از کمبود تولید تا خرید تضمینی

سرپرست تعاون روستایی استان بوشهر گفت: خرید محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر به صورت توافقی برای تبدیل به رب گوجه فرنگی آغاز شد.

سرپرست تعاون روستایی استان بوشهر گفت: خرید محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر به صورت توافقی برای تبدیل به رب گوجه فرنگی آغاز شد.

به گزارش تعاون آنلاین، سید محسن معروف با بیان اینکه برای تعادل و تنظیم بازار، محصول گوجه فرنگی کشاورزان استان بوشهر به‌صورت توافقی خریداری می‌شود اظهار داشت: در این راستا سه مرکز در بردخون، آبدان، کاکی در شهرستان‌های دشتی و دیر برای خرید گوجه فرنگی کشاورزان ایجاد شد.

وی، با بیان اینکه برخی دلالان بازار کشاورزان را بر هم ریخته‌اند گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار خرید محصول گوجه فرنگی از کشاورزان  استان بوشهر به صورت توافقی برای تبدیل به رب گوجه فرنگی از امروز آغاز شد.

سرپرست تعاون روستایی استان بوشهر، این استان را قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و تصریح کرد: با خرید محصول گوجه فرنگی کشاورزان قیمت این محصول تنظیم و از ضرر کشاورزان جلوگیری می‌شود.

معروف با بیان اینکه گوجه فرنگی کشاورزان پس از خرید مستقیم با کارخانه رب انتقال داده می‌شود افزود: کارخانه‌های رب گوجه فرنگی استان اصفهان برای خرید محصول گوجه فرنگی کشاورزان استان بوشهر تعیین شده که در صورت نیاز، به کارخانه رب استان فارس در کازرون و مرودشت تحویل می‌شود.

وی، به بیان اینکه هزینه حمل بر روی قیمت گوجه فرنگی گذاشته می‌شود خاطر نشان کرد: محدودیتی اعتباری برای خرید گوجه فرنگی وجود ندارد و تا زمانی که کشاورزان آماده فروش توافقی هستند محصول آنان خریداری می‌شود.

سرپرست تعاون روستایی استان بوشهر از تولید ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: از ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تا پایان فصل پیش بینی برداشت ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی می‌شود.

معروف با اشاره به اینکه ۸۰ درصد محصول گوجه فرنگی تازه‌خوری می‌شود خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود ۲۰ درصد از محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به میزان ۱۴۰ هزار تن از کشاورزان برای تبدیل به رب گوجه فرنگی خریداری شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند محصولات گوجه فرنگی خود را به مراکز خرید تحویل دهند افزود: خرید توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان تا زمانی که بازار این محصول به تعادل برسد ادامه دارد و برای میزان خرید آن محدودیتی نیست.

 

درج دیدگاه