شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

خبر خوش برای گوجه کاران بوشهری/ طرح سازمان تعاون روستایی برای حمایت از کشاورزان

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی ایران گفت: این سازمان محصول گوجه فرنگی کشاورزان استان بوشهر با نرخ توافقی می خرد.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی ایران گفت: این سازمان محصول گوجه فرنگی کشاورزان استان بوشهر با نرخ توافقی می خرد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد رضا اورانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان بوشهر ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار مزرعه گوجه فرنگی با توان تولید ۵۶۰ هزار تن محصول وجود دارد که بخشی از آن به صورت تازه خوری مصرف می ‌شود و بخشی دیگر برای تهیه رب به کار می‌ رود.

وی بیان کرد: براساس برنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با هدف قطع دست دلالان و واسطه ها از سفره کشاورزان، گوجه فرنگی ربی آنها توسط شبکه تعاون روستایی به صورت توافقی و با نرخی مناسب خریداری و به صنایع تبدیلی و فرآوری خود در استان های دیگر حمل می شود.

اورانی اظهار داشت: دستورالعمل خرید توافقی محصول گوجه فرنگی به استان بوشهر ابلاغ و منابع نقدینگی مورد نیاز برای خرید محصول از گوجه کاران این استان تامین شده است.

وی یادآور شد: باهماهنگی صورت گرفته آمادگی لازم برای خرید محصول گوجه فرنگی بویژه محصولی که برای تهیه رب قابل استفاده باشد با قیمت مناسب وجود دارد.

سرپرست تعاون روستایی استان بوشهر گفت: خرید توافقی محصول گوجه فرنگی برای حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار انجام می شود.

سید محسن معروف اضافه کرد: در زمان حاضر قیمت گوجه فرنگی در بازار مناسب است و با توجه به پیش بینی افزایش تولید در ماه های دی و بهمن نیاز است با انجام خرید توافقی از کشاورزان گوجه کار حمایت شود.

براساس آمارها تاکنون ۷۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر از سطح ۱۱هزار و ۳۰۰ هکتار برداشت شده است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این میزان به ۵۶۰ هزار تن محصول برسد.

درج دیدگاه