شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

معاون شریعتمداری در گفت و گو با تعاون آنلاین:

تصمیم دولت حذف سه دهک پردرآمد جامعه است

یارانه نقدی میدری وزارت تعاون حذف

سه دهک پر درآمد جامعه با تصمیم دولت از لیست یارانه بگیران حذف خواهند شد اما زمان دقیق اجرای این قانون هنوز اعلام نشده است.

آیین نامه حذف سه دهک جامعه در هیات دولت به تصویب رسید و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد؛ بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد تا در یک ماه آینده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت کشور نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی مبنی بر میزان درآمد خانوارها اقدام کند تا این کار به اجرا در آید.

به گزارش تعاون آنلاین، حذف سه دهک پردرآمد جامعه چندین سال متوالی است که در قانون بودجه توسط مجلس به تصویب می رسد اما امسال دولت در نظر گرفت در اصلاح ساختار بودجه این قانون را به اجرا در بیاورد.

گردش مالی تفکیک زباله در تهران دو هزار میلیارد تومان است

گفتنی است، دولت در محدودیت های درآمدی قرار گرفته و بر همین اساس ظاهرا تصمیم گرفته حذف دهک های پردرآمد را در برنامه کاری خود قرار دهد.

احمد میدری، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره به خبرنگار ما گفت: طبق آیین نامه دولت اقدام وزارت تعاون برای جمع آوری و تکمیل بانک اطلاعاتی به منظور حذف سه دهک پر درآمد جامعه آغاز شده و در زمان مقرر به هیات وزیران تقدیم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت تعاون جمع آوری و تکمیل اطلاعات است افزود: تصمیم اجرای حذف سه دهک پر درآمد جامعه به هیات وزیران مربوط است و ما به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم اما در مورد زمان اجرای این قانون اطلاعی در اختیار این وزارتخانه نیست.

میدری معتقد است، ظاهرا دولت تصمیم گرفته سه دهک پردرآمد جامعه را حذف کند در غیر این صورت این آیین نامه در هیات وزیران به تصویب نمی‌رسید.

 

درج دیدگاه