چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

چه تعداد شغل در زنجان ایجاد شد؟

فرصت‌های شغلی استان زنجان چقدر بود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تحقق صد درصدی ۷۴۹۳ فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تحقق صد درصدی ۷۴۹۳ فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بابیان اینکه خوشبختانه استان درزمینه ایجاد اشتغال به توفیقات روزافزونی در سال گذشته دست‌یافت، افزود: یکی از این توفیقات، تحقق صد درصدی ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت بود که در این زمینه این سازمان علاوه بر مشارکت در طرح تکاپو، توانست ۷۴۹۳ فرصت شغلی را محقق کند.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه روند تحقق صد درصدی ایجاد فرصت‌های شغلی طی سال گذشته توسط دستگاه‌هایی چون سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان دنبال شده است، اظهار کرد: اشتغال حمایتی، اشتغال خانگی و طرح‌های اشتغال مبتنی بر آموزش در محیط کار واقعی در استان، از برکات برنامه اشتغال فراگیر در سال گذشته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، از صادرات ۴۳۰ میلیون دلاری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: یکی از اقداماتی که استان می‌تواند در راستای تداوم روند افزایشی صادرات انجام دهد، بحث گسترش روابط با استان چلیابینسک روسیه است که امیدواریم محقق شود.

غلامحسین جمیلی با یادآوری اینکه طی ادوار گذشته شاهد دو مورد اعزام هیئت‌های تجاری از استان زنجان به چلیابینسک روسیه بودیم که اردیبهشت‌ماه امسال زنجان میزبان هیئت تجاری از چلیابینسک خواهد بود، ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از آن است که استان زنجان هنوز نتوانسته است بهره کافی را از این تعاملات، همانند آنچه که در سطح کشور رخ می‌دهد، ببرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها در راستای افزایش صادرات استان در سال جاری می‌تواند صدور ۵ الی ۶ گروه کالایی از زنجان به چلیابینسک روسیه باشد که می‌توان با هدف‌گذاری در این زمینه، افزایش ۱۰ درصد صادرات استان را در سال جاری پیش‌بینی کرد.

 

درج دیدگاه