پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

کارفرمایان نگران پذیرش کارورز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، مهم‌ترین دغدغه کار فرمایان را مربوط به مشکلات بیمه‌ای و قانون کار عنوان کرد. به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر در سامانه کارورزی استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مهم‌ترین دغدغه‌ای که باعث شده است تا کارفرمایان از اجرای […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، مهم‌ترین دغدغه کار فرمایان را مربوط به مشکلات بیمه‌ای و قانون کار عنوان کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر در سامانه کارورزی استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مهم‌ترین دغدغه‌ای که باعث شده است تا کارفرمایان از اجرای طرح کارورزی و پذیرش کارورز هراس داشته باشند، مشکلات بیمه‌ای و قانون کار است، هر چند وجود محدودیت سنی برای ثبت‌نام در سامانه مربوطه را نیز باید یکی دیگر از دلایل این دغدغه دانست.

وی با اشاره به اینکه از ثبت‌نام‌های صورت گرفته در سامانه کارورزی استان، ۱۶۱۳ نفر از ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط شناخته شدند، ادامه داد: بی‌شک، ثبت‌نام بیش از ۵۰۰۰ نفر متقاضی در سامانه طرح کارورزی به دلیل مزیت‌ها و نقاط قوتی بوده که برای این سامانه تعریف شده و این مزیت‌ها شامل سامانه‌ای بودن فرایند ثبت‌نام، صرفه‌جویی در زمان و سرعت ثبت‌نام متقاضیان است، صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه، گریزی به نواقص این سامانه نیز زد و با بیان اینکه پشتیبانی ضعیف سامانه و عدم گزارش‌گیری از سامانه به همراه کمک‌هزینه آموزشی باعث شده است تا برخی از کاربران از ادامه روند ثبت‌نام انصراف دهند، اظهار کرد: جذب کارورز در برخی از واحدها مطلوب و در برخی از واحدها نیز ضعیف است که امیدواریم با تقویت بسترها در این زمینه و رفع موانع موجود بتوان در روند پذیرش کارورزان تسریع ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، هزینه بالای حقوق و دستمزد و موانع و مشکلات تامین‌اجتماعی برای اجرای معافیت‌های بیمه‌ای را نیز باید از نقاط ضعف این طرح دانست.

درج دیدگاه