جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تعداد تعاونی بانوان در استان اردبیل مشخص شد

مدیر تعاون استان اردبیل گفت: تاکنون در سطح استان بیش از ۱۹۰ شرکت تعاونی بانوان با تعداد یک هزار و ۶۲۸ نفر عضو راه‌اندازی شده و اقدام به فعالیت‌های مختلف می‌کنند.

مدیر تعاون استان اردبیل گفت: تاکنون در سطح استان بیش از ۱۹۰ شرکت تعاونی بانوان با تعداد یک هزار و ۶۲۸ نفر عضو راه‌اندازی شده و اقدام به فعالیت‌های مختلف می‌کنند.

به گزارش تعاون آنلاین ، ناصرنعمتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی فعالیت های تعاونی بانوان در اردبیل اظهار داشت: تاکنون در سطح استان اردبیل بیش از ۱۹۰ شرکت تعاونی بانوان با تعداد یک هزار و ۶۲۸ نفر عضو راه‌اندازی شده و اقدام به فعالیت های مختلف می کنند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این تعاونی‌ها برای یک هزار و ۵۶۰ نفر فرصت شغلی مشغول در گرایش‌های مختلف ایجاد شده است، گفت: تشکیل و راه‌اندازی این تعاونی‌ها نقش مهم و بسزایی در راستای ایجاد اشتغال دارد که با توجه به این امر تلاش می‌کنیم تا با حمایت از این تعاونی‌ها زمینه برای توسعه اشتغال و رونق آنها فراهم شود.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به تعداد تعاونی ها در شهرستان‌های مختلف استان تصریح کرد: بیشترین تعداد تعاونی‌های بانوان در شهرستان اردبیل با ۴۶ تعاونی و پس از آن در شهرستان بیله‌سوار با ۳۱ تعاونی بوده و شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی با ۲۵ تعاونی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نعمتی افزود: در حال حاضر گرایش بانوان به تشکیل نهادهای اقتصادی بیشتر شده و با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص بانوان، حضور این قشر در فعالیت های اقتصادی و تشکل های اجتماعی، نشان از افزایش روحیه مشارکت اجتماعی آنها در جامعه است که این امر می تواند زمینه‌ساز افزایش تولید شود.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: تشکیل تعاونی‌های بانوان با ایجاد اشتغال وسیع در میان این قشر از جامعه بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری است که این امر باید مورد توجه بوده و در اولویت قرار گیرد.

درج دیدگاه