جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

یک خبر مهم/ اعلام سقف تسهیلات اشتغالزایی  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل،طرحهای مصوب اشتغال فراگیر به مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳ هزار و ۸۴ نفر جهت دریافت تسهیلات یارانه دار به بانک های عامل معرفی شده است. به گزارش تعاون آنلاین، چهاردهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل به ریاست استاندار اردبیل و با حضور مدیران دستگاه […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل،طرحهای مصوب اشتغال فراگیر به مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳ هزار و ۸۴ نفر جهت دریافت تسهیلات یارانه دار به بانک های عامل معرفی شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، چهاردهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل به ریاست استاندار اردبیل و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات شیخ صفی استانداری برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در گزارش عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی استان در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل گفت: از ۲۲ میلیارد تومان  اعتبار تخصیص داده شده به استان  در بخش مشاغل خانگی، سهم بانک ملی مبلغ ۵ میلیارد تومان است که  افراد حائز شرایط جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک ملی معرفی شده و تاکنون مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان  پرداخت شده و سهم بانک صادرات در بخش مشاغل خانگی مبلغ ۱۷ میلیارد تومان است که عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی فقط ۵ میلیون تومان است.

قاسم رحیمی در تشریح وضعیت دستگاه های اجرایی در معرفی طرح ها اظهار داشت: مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی به دبیرخانه اشتغال استان طرح ارسال شده که مبلغ ۱۳۳ میلیارد آن جهت دریافت تسهیلات یارانه دار به بانک های عامل معرفی شده است که با راه اندازی و بهره برداری از این طرحها تعداد ۳ هزار و ۸۴ نفر اشتغال ایجاد می گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تقریبا کمتر از نصف تعداد این طرح ها به دلیل کم بودن سرانه اشتغال و مشکلاتی از قبیل بدهی صاحبان طرح ها به بانکها جهت تسریع در روند حل آن به ستاد تسهیل و رفع موانع استان ارسال شده است گفت: سهم استان از کل مبلغ تسهیلات یارانه دار تخصیص یافته جهت اشتغال فراگیر ۵۶۴ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به سهم دستگاه اجرایی در معرفی طرح های اشتغالزا جهت دریافت تسهیلات یارانه دار گفت: تاکنون ار سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل ۴۴ طرح به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان دریافت و تعداد ۴۰ طرح به مبلغ ۵۲ میلیارد تومان آن مصوب و جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده که این مقدار ۳۹.۶ درصد کل طرح های ارسالی را معطوف به خود کرده است.

قاسم رحیمی درصد مشارکت سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل را در ارسال طرح ها جهت دریافت تسهیلات یارانه دار ۳۸.۹ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ۱۰۹ طرح به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان دریافت و تعداد ۷۷ طرح به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان آن مصوب و جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

وی در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه حداکثر سرانه مجاز پرداخت تسهیلات طبق شیوه نامه اشتغال فراگیر کمتر از ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر است عنوان کرد: تاکنون از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ۲۴۶ طرح به مبلغ ۵۹ میلیارد تومان دریافت و تعداد ۱۰۲طرح به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان مصوب و با سهم مشارکت ۱۶.۴ درصد جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه سهم سایر دستگاه ها در معرفی طرح ها جهت بهرمندی از تسهیلات یارانه دار اشتغال فراگیر کمتر از ۸.۵ نیم میلیارد تومان است، گفت: سهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح های ارسالی به دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل ۱ طرح به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۹ نفر است که  با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در بستر فناوری اطلاعات امید است این میزان افزایش یابد.

قاسم رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان نمین بیشترین سهم مشارکت در معرفی طرح ها به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات یارانه دار از سوی دبیرخانه کارگروه اشتغال استان را به خود اختصاص داده است،  اظهار داشت: شهرستان اردبیل تاکنون ۱۰۵ طرح به مبلغ ۴۶ میلیارد تومان ارسال و تعداد ۴۴ طرح به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان آن مصوب و جهت اخذ تسهیلات با میزان مشارکت ۱۷/۵ درصد به بانک های عامل معرفی شده  و از شهرستان نمین تعداد ۴۰ طرح به مبلغ ۳۶ میلیارد ارسال که تعداد ۳۵ طرح  به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان با میزان عملکرد ۷۴ درصد نسبت به دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

وی در ادامه گزارش خود در خصوص عملکرد شهرستانهای استان در بخش اشتغال فراگیر افزود: از شهرستان نیر ۱۷ طرح  به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان به دبیرخانه ارسال و تعداد ۱۵ طرح به مبلغ به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان با میزان عملکرد ۵۷ درصد به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه تنها استان های اردبیل و همدان به فاز اجرایی پرداخت تسهیلات یارانه دار اشتغال فراگیر ورود پیدا کرده اند گفت: طرح های ارسالی شهرستان خلخال با ۳۴ طرح مصوب به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و شهرستان مشگین شهر با ۱۵ طرح مصوب به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان و شهرستان های گرمی و پارس آباد در مجموع با ۲۲ میلیارد تومان جهت دریاف تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

قاسم رحیمی با اظهار اینکه تا کنون سهم صنعت و گردشگری از تعداد طرح های اشتغال فراگیر دریافتی ۲ هزار و پانصد نفر می باشد گفت: ۱۳ طرح به مبلغ ۷ میلیارد تومان از طرح های ارسالی شهرستان سرعین تصویب و میزان عملکرد این شهرستان ۶۵ درصد می باشد و سهم شهرستان های کوثر و بیله سوار با تصویب مجموعا ۱۶ طرح در دبیرخانه شورای اشتغال استان، مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان است.

درج دیدگاه