شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

یک خبر مهم برای کارفرمایان و کارآفرینان/ طرح یارانه دستمزد اجرا می‌شود

در این طرح به ازای هر فارغ‌التحصیلی که یک کارفرما یا کارآفرین جذب کند ۴۰ درصد حقوق و دستمزد را اداره کار و ۷۰ درصد را کارفرما پرداخت می‌کند، ضمن اینکه کارفرما می‌تواند از مشوق‌های بیمه‌‌ای هم استفاده کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح یارانه دستمزد انتخاب شده است، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های استانی در اجرای این طرح با ما همکاری کنند.
به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک‌مرام صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح یارانه دستمزد در استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح به ازای هر فارغ‌التحصیلی که یک کارفرما یا کارآفرین جذب کند ۴۰ درصد حقوق و دستمزد را اداره کار و ۷۰ درصد را کارفرما پرداخت می‌کند، ضمن اینکه کارفرما می‌تواند از مشوق‌های بیمه‌‌ای هم استفاده کند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان ما پیشنهاددهنده این طرح بود به عنوان پایلوت اجرای آن انتخاب شدیم، بنابراین از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود این طرح را به شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از امروز همه دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و واحدها را برای جذب نیرو به ما معرفی کنند.

نیک‌مرام به تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اشاره داشت و بیان کرد: از این محل تاکنون ۲۸۶ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده که از این میزان ۱۸۶ میلیارد تومان پرداختی داشتیم و بانک‌های استان ۶۵ درصد تسهیلات ابلاغی را جذب کردند.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده در هر شهرستان نسبت به سهمیه، گفت: شهرستان‌های باشت، بویراحمد، بهمئی، لنده و گچساران به ترتیب با جذب ۸۳، ۷۹، ۷۸، ۷۸ و ۶۲ درصد سهمیه بیشترین میزان پرداختی‌ها را داشتند و شهرستان‌های دنا، کهگیلویه و چرام با جذب ۵۳، ۳۸ و ۳۰ درصد سهمیه، کمترین میزان پرداختی‌ها را داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد دستگاه‌های حمایتی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی اشاره داشت و عنوان کرد: ۱۱۶ میلیارد تومان سهمیه ابلاغی دستگاه‌های حمایتی بوده که از این نیزان تاکنون ۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

نیک‌مرام ادامه داد: در بحث اشتغال فراگیر نیز تسهیلات ابلاغی ۲۱۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۱۴ میلیارد تومان طرح به بانک ارسال کردیم که ۱۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.